جراحی زیبایی

آشنایی با جراحی زیبایی سینه و روش های مختلف آن

امروزه انجام جراحی های زیبایی با هدف زیباسازی بدن به یک امر رایج و طبیعی تبدیل شده است و تمامی افراد زیباجو از سن 18 سالگی به بعد می توانند نسبت به انجام آن اقدام کنند؛ یکی از این عمل ها، جراحی زیبایی سینه است که افراد می توانند توسط جراح مورد نظر تحت عمل قرار بگیرند. اگر شما هم قصد عمل جراحی زیبایی سینه را دارید می توانید با مطالعه این مطلب به تمامی نکات و روش های انجام این عمل اجهاف داشته باشید و آگاهی لازم را در این زمینه را کسب کنید.

فهرست مطالب

جراحی زیبایی سینه

جراحی زیبایی سینه

جراحی زیبایی سینه یکی از راه های جذب زیبایی اندام برای بانوان و آقایانی است که به دلایل مختلفی دچار تغییر ساختار بدن شده اند. عدم تقارن، از دست دادن سینه به دلیل بیماری و تخلیه آن، بزرگ بودن و یا کوچک بودن بیش از حد آن تمامی این موارد می تواند شما را به سمت این جراحی سوق دهد؛ به همین دلیل قصد داریم در ادامه به بررسی انوع جراحی زیبایی سینه بپردازیم.

انواع جراحی زیبایی سینه

جراحی زیبایی سینه انواع مختلفی دارد که مطابق با راحتی و نیاز زیباجو و صلاح دید پزشک انجام می شود. برخی از این جراحی ها عبارتند از:

1. ماموپلاستی

بسیاری از مراجعین عمل های زیبایی سینه صرفا برای زیبایی اقدام به عمل نمی کنند، بلکه به دلیل زیاد بودن حجم سینه و افتادگی آن در اثر افزایش سن و شیردهی، دچار درد در ناحیه گردن و شانه هستند که اغلب از طریق پزشکان ارتوپد و جراحان مغزو اعصاب به کلینیک های زیبایی برای انجام عمل ماموپلاستی ارجاع داده می شوند تا با کاهش حجم سینه از دیسک گردن جلوگیری کرده و درد های ناحیه شانه و گردن کاهش یابد.

از این رو ماموپلاستی به منظور کوچک کردن سینه های بزرگ انجام شده و افرادی که از حجیم بودن و یا فرم سینه های خود ناراضی هستند می توانند کاندید مناسبی برای انجام این عمل باشند. این جراحی تحت بیهوشی عمومی قرار گرفته و با ایجاد چند برش بافت چربی و پوست اضافه برداشته می شود و سینه فرم داده شده و لیفت می شود.

2. لیفت سینه

جراحی زیبایی سینه

دسته دیگری از خانم ها هستند که سایز سینه بزرگی ندارند اما در ناحیه سینه دچار افتادگی شده اند که در نتیجه برای رفع این مشکل جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی روی آن ها انجام می پذیرد. در این جراحی پوست های اضافی برداشته می شود و با همان بافت سینه فرمدهی انجام می شود. با انجام این جراحی فرم سینه فرد به 15 تا 20 سال قبل برمیگردد.

امروزه عمل لیفت سینه به سه روش لیفت دوناتی(این روش برای برطرف کردن افتادگی و عدم تقارن نوک سینه استفاده می شود.)، لیفت آبنباتی (این روش دو برش روی سینه ایجاد شده و چین سینه به سمت بالا و دیگر برش در اطراف حاله سینه برای افتادگی های متوسط انجام می شود.) و لیفت لنگری (مشابه لیفت آبنباتی برای افتادگی های شدید استفاده می شود.) برای زیباجویان انجام می شود.

3. پروتز سینه

دسته سوم متقاضیان جراحی سینه افرادی هستند که نه افتادگی سینه دارند و نه حجم سینه زیادی دارند بلکه به دلیل کم بودن حجم سینه خود اقدام به انجام این جراحی زیبایی می کنند. همچنین لازم به ذکر است که این افراد با وجود زایمان و شیردهی هم حتی حجم سینه‌شان افزایش پیدا نمی کند.از این رو برای این دسته از افراد توصیه می شود از جراحی پروتز یا ایمپلنت سینه استفاده کنند.

پروتز های سینه بی ضرر و محبوب هستند و مدت این جراحی نیز بسیار کوتاه (حدودا 1 ساعت) است. در این جراحی برش های بسیار کوچکی روی سینه فرد ایجاد می شودو پروتز زیر بافت سینه یا بافت عضله قرار می گیرد. همچنین لازم به ذکر است که این پروتز ها تقریبا دائمی هستند و نیاز به تعویض هم ندارند.یکی از رایج ترین و محبوب ترین روش های انجام عمل زیبایی سینه پروتز سینه است که با توجه به فرم و سایز سینه می توانید ابعاد و مدل پروتز را انتخاب کنید. جنس و شکل پروتزی که انتخاب می کنید تاثیر به سزایی در زیبایی بدنتان خواهد داشت، ضمن اینکه شما می توانید پروتزتان را در دو نوع قطره گرد و یا اشکی انتخاب کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید. قطره های اشکی ظاهر طبیعی تر و زیباتری در فرم سینه هایتان خواهد داشت.

لازم به ذکر است شما می توانید پروتز های سینه را با دو متریال آب نمک و سیلیکونی تهیه کنید. (مدل سیلیکونی آن در هنگام لمس حالت طبیعی تری نسبت به مدل آب و نمکی آن دارد.

4. ترزیق چربی

جراحی زیبایی سینه

یکی دیگر از روش های بزرگ کردن سینه ها علاوه بر پروتز ها تزریق چربی به سینه است که مزیت این روش به نسبت پروتز این است که هیچ برشی روی سینه زیباجو ایجاد نمی شود. این جراحی معمولا همراه با جراحی لیپوساکشن انجام می شود و چربی خارج شده از شکم و دیگر بخش های بدن به سینه ها تزریق می شود. بنابراین لازم به ذکر است که افرادی می توانند از این روش برای افزایش حجم سینه خود استفاده کنند که ذخیره چربی مناسبی در بدن داشته باشد. اما از معایب این جراحی می توان به این مورد اشاره کرد که ممکن است در این روش پس از تزریق چربی 50 تا 70 درصد چربی ها جذب بدنتان شود و مجبور به تمدید عمل شوید.

5. جراحی بازسازی سینه

برخی بانوان ممکن است به دلیل سرطان سینه، جراحی هایی مانند برداشتن سینه و یا جراحی ماستکتومی را انجام داده باشند. در این شرایط بازسازی سینه به آن ها کمک می کند تا فرم طبیعی سینه های خود را بازیابند. در این عمل ظاهر سینه، کانتور مناسب، حاله دور آن، نوک سینه و غیره بازسازی شده و فرم سینه طبیعی به فرد برگردانده خواهد شد. امروزه ظاهر سینه را به دو روش می توان بازگرداند، روش اول ایمپلنت یا پروتز سینه و روش دوم با استفاده از سایر بافت های بدن بیمار (چربی و پوست باسن، بافت دیواره شکم و غیره).

6. لیپوساکشن سینه در آقایان

ژنیکوماستی یا رشد بیش از حد سینه امروزه اکثر مردان را درگیر خود کرده است؛ در این حالت سینه ها دارای بافت اضافی بوده و گاها احساس درد و ناخوشایندی را به آن ها می دهد. معمولا حجم سینه در بدنسازان حرفه ای به واسطه ورزش زیاد یا استفاده از مکمل ها و افرادی که اضافه وزن زیادی دارند افزایش می یابد و ظاهری شبیه به سینه خانم ها پیدا می کند که درجه بندی های خاصی دارند.

برای رفع این مشکل در آقایان نیز معمولا جراحی لیپوساکشن انجام می پذیرد. در این روش با ایجاد یک سری سوراخ در اطراف سینه بافت چربی اضافه خارج می شود و فرم سینه فرد به حالت عادی باز می گردد. اما گاهی اوقات هم ممکن است حجم سینه و افتادگی در آقایان آنقدر زیاد باشد که پزشک مجبور می شود از همان جراحی ماموپلاستی که برای خانم ها انجام می شود استفاده کند تا فرم سینه را به حالت طبیعی برگرداند.

مزایای جراحی سینه

جراحی زیبایی سینه

جراحی های زیبایی سینه نیز همانند دیگر عمل های زیبایی دارای مزایای بسیار زیادی بوده و به شما برای داشتن اندام زیبا کمک خواهند کرد. برخی از مزایای جراحی سینه عبارتنداز:

  1. تسهیل در انتخاب لباس: همانطور که می دانید سینه های بزرگ و یا خیلی کوچک و افتاده یکی از مشکلاتی است که افراد را به هنگام خرید لباس دچار سردرگمی می کند؛ اگر شما هم از این دسته افراد هستید می توانید با انجام عمل زیبایی سینه های خوش فرم و متناسب با بدنتان داشته باشید.
  2. بهبود کیفیت زندگی: در صورتی که در اثر استفاده از مواد شیمیایی، سن و یا بیماری سینه های خود را از دست داده اید می توانید با انجام این عمل مجدد سینه های خوش فرم و زیبایی داشته باشید.
  3. افزایش اعتماد به نفس: با انجام این عمل بانوان احساس جذابیت و زیبایی بیشتری داشته و بدین صورت می توانند با عزت به نفس بیشتری به انجام امور بپردازند.
  4. بهبود وضعیت روانی: انجام جراحی زیبایی سبب تحریک روانی زنان می شود و در برخی موارد می تواند باعث افزایش میل جنسی و رضایت جنسی در روابط زناشویی شود.
  5. احساس آسایش و راحتی: سینه های پروتز شده با سینه معمولی هیچ تفاوتی ندارد به شرطی که توسط پزشک مجرب و تیم با تجربه انجام گیرد. شما می توانید با انتخاب درست پزشکتان از نتیجه این عمل احساس رضایت داشته باشید.

عوارض عمل سینه

قابل توجه خانم ها و افرادی که جراحی های زیبایی سینه انجام می دهند لازم است بدانید این عمل ها عوارض خاصی ندارد اما این جمله به معنای صفر بودن عوارض آن نیست و می توان گفت حدود 1 نفر از 100 نفر دچار عوارضمی شود. اگر بخواهیم بیشتر درباره عوارض عمل های زیبایی سینه بگوییم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کبودی و کوفتگی
  2. درد عضلات
  3. ماندن جای زخم یا اسکار
  4. عدم تقارن در سینه ها

فرایند انجام عمل زیبایی سینه

محتوای چک لیست برای افراد مختلف و نوع جراحی متفاوت بوده و نمی توان برای همه همین موارد را در نظر داشت؛ در این قسمت چک لیست کلی از مراحل قبل از عمل را برایتان تهیه کرده ایم تا بدین صورت بتوانید با مراحل آن آشنا شوید. مراحل قبل از عمل زیبایی سینه عبارتنداز:

  1. مشاوره پزشکی: قبل از انجام عمل لازم است با پزشک متخصص و مورد تاییدتان برای بررسی وضعیت سلامتتان گفت و گو کنید و سوالاتی که درباره عمل دارید را از وی بپرسید تا بدین صورت بتوانید دغدغه های ذهنیتان را برطرف سازید.
  2. انجام آزمایشات قبل از عمل: پس از صحبت با پزشک آزمایشاتی برای شما نوشته می شود تا وضعیت سلامتتان بررسی شود.
  3. مشاوره قبل از عمل: قبل از عمل مشاور روانی برای آماده سازی ذهنی شما و مقابله با استرس با شما صحبت خواهد کرد تا استرس و هراس شما از عمل را بکاهد.
  4. آماده سازی مالی: پس از انجام آزمایشات و تایید مشاور پزشک هزینه های عمل را برایتان بازگو می کند تا برنامه ریزی مالی خوبی داشته باشید.
  5. تاریخ عمل: تعیین تاریخ دقیق عمل و هماهنگی با پزشک و تیم پزشکی
  6. خود مراقبتی: استفاده از کرم های مرطوب کننده، نوشیدن آب و داشتن برنامه غذایی سالم از الزامات قبل از عمل بوده است.

مراقبت های قبل از عمل

  1. از مصرف سیگار و الکل از دو هفته الی یک ماه قبل از عمل خودداری کنید.
  2. در صورتی که به بیماری های خاصی مانند: هپاتیت، دیابت، صرع، تالسمی و غیره دچار هستید لازم است پزشک خود را در جریان قرار دهید.
  3. از شب قبل از عمل چیزی میل نکنید و حداقل 8 ساعت ناشتا باشید.
  4. حتما در روز عمل یک همراه داشته باشید و در روز های آتی هم بهتر است یک نفر در منزل کمک دستتان باشد.
  5. در روز عمل بهتر است زیور آلات همراهتان نباشد و فاقد آرایش باشید.
  6. مصرف برخی از داروهای انعقاد کننده خون مانند: آسپرین، ژلوفن، بروفن، کومادین و غیره را باید قطع کنید مگر تحت نظر پزشک.
  7. بهتر است چند هفته قبل از جراحی از مصرف ویتامین های A و E خودداری کنید.
  8. در روز عمل بهتر است از لباس های گشاد و آزاد استفاده کنید تا در زمان ترخیص بتوانید به سادگی لباس هایتان را بپوشید.

مراقبت های بعد از عمل و دوران نقاهت

مراقبت های بعد از عمل
  1. به منظور کاهش تورم و کبودی می توانید پس از جراحی آب آناناس، آب کرفس و دیگر مرکبات مصرف کنید.
  2. پس از عمل لازم است از دو الی سه بالش زیر سرتان استفاده کنید تا بدین صورت تورم و کبودیتان کاهش پیدا کند.
  3. در دو روز اول پس از جراحی استراحت کامل داشته باشید.
  4. از انجام فعالیت های سنگین و ورزش کردن بپرهیزید.
  5. استفاده از سوتین های طبی در روند بهبودیتان موثر است.
  6. مصرف منظم و مرتب دارو هایتان را فراموش نکنید.
  7. از دستکاری و کشیدن بخیه هایتان به شدت بپرهیزید؛ بهتراست این کار توسط پزشکتان انجام شود.
  8. در روز های آتی پوشیدن لباس های خنک و گشاد فراموش نشود.
  9. از تماس با نور خورشید و سولار به مدت یک سال باید خودداری شود.
  10. از روز بعد از جراحی بر حسب توانتان شروع به راه رفتن کنید. نیازی به دویدن نیست در حد 2 الی 5 دقیقه پیاده روی بهبودیتان را تسریع می بخشد.
  11. تورم و خون مردگی در اطراف محل برش طبیعی بوده و می توانید از کمپرس یخ برای کاهش این تورم ها استفاده کنید.

جراحی زیبایی سینه در مشهد

همانطور که می دانید مشهد قطب زیبایی کشور معرفی شده است و به همین دلیل امروزه کلینیک های متعددی را می توان در سطح شهر مشاهده کرد؛ در صورتی که قصد انجام جراحی را دارید انتخاب بهترین پزشک جراحی زیبایی سینه در مشهد کار دشواری است و باید پس از پرسش و پاسخ های زیاد نسبت به انتخاب پزشکتان اقدام کنید. در غیر این صورت ممکن است از نتیجه عمل راضی نباشید و یا در دوران نقاهت دچار عفونت شوید.

کلینیک زیبایی دکتر حسن طالب زاده یکی از بهترین کلینیک های زیبایی مشهد است که در زمینه جراحی زیبایی سینه خدماتی چون پروتز یا ایمپلنت سینه، ماموپلاستی و لیفت سینه را ارائه می دهد و از شما زیبا جویان عزیز ایرانی و کشور های مختلف استقبال کرده و در اسرع وقت آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا