Uncategorized

وزن مناسب برای جراحی زیبایی ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن

بزرگ بودن شکم ،شل شدگی و افتادگی پوست شکم از عمده مسائلی است که بسیاری از بانوان و آقایان از آن رنج می برند. چاقی شکم و افتادگی پوست به دلیل عوامل مختلفی بروز می کند. افزایش وزن شدید و بارداری از جمله علل اصلی آن هستند. اما خوشبختانه این روزها راهکارهای زیادی برای درمان سریع این مشکلات وجود دارند. ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن دو روش رایج در درمان چاقی شکم و افتادگی پوست آن هستند که می توانند نتایج قابل قبولی را به دنبال داشته باشند. اما نکته مهم این است که برای انجام این عمل های زیبایی باید فرد شرایط لازم را داشته باشد و مهم ترین آن، استاندارد وزن برای جراحی است. در این مطلب قصد داریم به بررسی وزن مناسب جراحی زیبایی ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن به همراه بهترین روش برای شما را معرفی کنیم تا بدین صورت بتوانید به تناسب اندام و زیبایی دلخواهتان دستیابید. با ما همراه باشید و ادامه مطلب را از دست ندهید.

فهرست مطالب

شاید بهتر باشد پیش از اینکه در مورد شرایط و وزن مناسب جراحی زیبایی ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن صحبت کنیم، ابتدا با این دو عمل زیبایی آشنا شویم و ببینیم که هر کدام از آن ها به چه صورت انجام می شود و قرار است چه تغییراتی را در بدن ایجاد کنند؟ در هر دو روش ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن تمرکز روی حذف چربی های ناحیه شکم است. اما روش ابدومینوپلاستی، علاوه بر حذف چربی های اضافه، پوست اضافی و شل اطراف شکم نیز از بین می رود. عمل ابدومینوپلاستی به دلیل سفت و جمع کردن پوست شکم و کوچک تر کردن آن، به عمل زیبایی شکم نیز معروف است. در این روش، پوست شکم کاملا کشیده می شود و دیگر اثری از افتادگی و شل شدگی پوست نیست.

همچنین با حذف چربی ها، شکم لاغرتر می گردد و در نهایت، بیمار به یک شکم کاملا تخت و زیبا دست پیدا می کند. در حالی که در روش لیپوساکشن، بیشتر هدف عمل روی برداشتن چربی های شکم متمرکز می شود که این کار به کمک لوله های مخصوص کانولا انجام می گردد. این دو روش در جزئیات خود تفاوت های بیشماری دارند.

تجهیزات عمل، مدت زمان بهبودی، نتایج بعد از عمل و میزان ماندگاری نتایج در هر دو روش متفاوت است. اما افراد برای انجام چنین عمل های زیبایی باید کاملا واجد شرایط باشند. یکی از این شرایط همانطور که اشاره کردیم، وزن مناسب جراحی زیبایی است که معمولا برای هر دو نوع عمل شرایط یکسانی دارد.

برای انجام عمل های زیبایی ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن که نیاز به داروی بیهوشی دارند و جزء عمل های تقریبا سخت به شمار می روند، باید به طور کامل تحقیقات لازم را انجام داد و شرایط خود را بررسی کرد. توصیه ما به شما این است که حتما برای اقدام جهت جراحی زیبایی شکم، به سراغ متخصصی بروید که از تجربه و مهارت بالایی برخوردار باشد.

پزشک متخصص طی یک یا چند جلسه معاینه و بررسی پرونده پزشکی شما، به این نتیجه می رسد که آیا کاندید مناسبی برای جراحی هستید یا خیر. در اینجا به می توانیم از دکتر حسن طالب زاده نام ببریم که در حوزه جراحی زیبایی شکم، پزشک ماهر و زبردستی است و بیشترین میزان رضایت را از مراجعین خود داشته است. اما برای اینکه بتوانید با آگاهی بیشتری پا در این مسیر بگذارید، ما به صورت کامل و جامع اطلاعات مربوط به وزن مناسب برای جراحی را در اختیارتان قرار می دهیم.

فردی که واجد شرایط جراحی ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن است، نباید بیش از 15 تا 23 کیلو اضافه وزن داشته باشد. در واقع اضافه وزن بیشتر از 23 کیلو، می تواند ریسک عمل را بالا برده و نتایج خوبی به همراه نداشته باشد. BMI فرد نیز باید زیر 33 باشد. در حالی که برخی از پزشکان با قبول مسئولیت بیمار، BMI 33 تا 35 را نیز برای جراحی پذیرش می کنند. اما باید بدانید که بهترین کاندیدا برای عمل کسانی هستند که شاخص توده بدنی آن ها زیر 33 است.

شاید بپرسید، به چه دلیل وزن و شاخص توده بدنی (BMI)، برای جراحی زیبایی ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن اهمیت دارند؟ برخی افراد بر این باورند که عمل های جراحی می توانند سخت ترین چاقی ها را نیز از بین ببرند. اما باید توجه داشته باشید که اضافه وزن شدید و چاقی مفرط می توانند فرایند و پروسه عمل را سخت کرده و فرد را با مشکلات جدی روبرو کنند.

در واقع دلیل اینکه ما اصرار داریم وزن فرد برای جراحی زیبایی شکم و حذف چربی های آن باید مطابق استانداردهای پزشکی باشد این است که عوارض پس از جراحی با وزن فرد ارتباط کاملا مستقیمی دارد. یعنی به هر میزان که وزن شما بیشتر باشد، ریسک جراحی بالا می رود و عوارضی را نیز در پی خواهد داشت. از مهم ترین این عوارض می توانیم به لیست زیر اشاره کنیم:

  • از خطرناک ترین و جدی ترین عوارض جراحی زیبایی شکم و لیپوساکشن می توانیم به آمبولی ریوی و ایجاد لخته خون در ناحیه تحت درمان اشاره کنیم.
  • وقوع آپنه خواب در زمان جراحی و یا بعد از انجام آن (آپنه خواب: توقف و شروع تنفس به صورت مکرر که می تواند خطر جدی محسوب شود.)
  • ایجاد کبد چرب که این موضوع روند بهبودی پس از عمل را به تاخیر می اندازد.
  •  ایجاد عفونت های عمیق در ناحیه تحت درمان
  • تجمع مایع در بدن بیمار
  • جدا شدن زخم ها و عدم ترمیم زخم ها

محاسبه وزن به کمک ترازو، کار راحتی است. اما شاخص توده بدنی یا BMI، به تناسب وزن و قد می پردازد تا اینگونه فرد بتواند شرایط و وضعیت بدن خود را به طور دقیق تری ارزیابی کند. این شاخص با اندازه گیری وزن و قد و انجام یک سری محاسبات روی آن ها، نشان می دهد که سطح چربی بدن به چه اندازه است و میزان لاغری و چاقی فرد در چه محدوده ای قرار دارد. برای اینکه بتوانید BMI خود را محاسبه کنید، نیاز دارید تا دو پارامتر وزن و قد خود را به طور دقیق محاسبه کنید. سپس با در دست داشتن اعداد مربوط به وزن و قد می توانید طبق فرمول زیر پیش بروید تا در نهایت BMI شما محاسبه شود.

وزن/ قد2 = BMI

 در این محاسبات، قد بر حسب (متر) و وزن بر حسب (کیلوگرم) در نظر گرفته می شود. پس از محاسبه BMI، نتایج حاصل از آن به صورت زیر تفسیر می گردد:

  • کمتر از 18.5: کمبود وزن
  • بین 18.9 تا 24.9:  وزن طبیعی
  • بین 25 تا 29.9:  اضافه وزن
  • عدد 30 به بالا:  چاقی
  • عدد 40 به بالا:  بسیار چاق

افراد زیادی هستند که با رژیم غذایی و ورزش تلاش خود را کرده اند تا میزان چربی انباشته شده در ناحیه شکم و پهلوهایشان را کاهش دهند و به شرایط ایده آل خود برسند. اما متاسفانه نتایج آنچنان که باید مورد قبول آنها واقع نشده است. در واقع می توان بسیاری از موارد چاقی شکم را با ورزش و سبک زندگی درست، درمان کرد. اما این کار به صبر و انگیزه زیادی نیاز دارد. حال آن که برخی افراد آنچنان که لازم است صبوری پیشه نمی کنند و در میانه راه از انجام روتینی که برای کاهش وزن در نظر گرفته اند، سر باز می زنند.

از طرفی، در صورتی که اضافه وزن فرد بسیار شدید باشد، امکان انجام جراحی زیبایی ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن نیز وجود ندارد. تنها راهکار برای این افراد این است که زیر نظر پزشک متخصص، برای مدت زمانی کوتاه به کمک رژیم و ورزش سعی کنند شاخص توده بدنی و وزن خود را به مقدار استاندارد برسانند تا بتوانند واجد شرایط عمل شوند. با پایین آوردن وزن، عمل با ریسک کمتری انجام می شود و نتیجه پس از آن نیز رضایت بخش تر خواهد بود.

تامی تاک یکی از بهترین روش های جراحی زیبایی شکم است که می تواند نتایج هیجان انگیزی را به دنبال داشته باشد. حال که به وزن مناسب جراحی زیبایی شکم پی بردیم و از شرایط لازم برای انجام آن آگاه شدیم، بهتر است کمی به مزایای ابدومینوپلاستی (جراحی های زیبایی شکم) اشاره کنیم. از مهم ترین مزیت های این عمل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حذف پوست و چربی اضافی شکم که وضعیت ظاهری شکم را بسیار بهبود می بخشد.
  • سفت و کشیدگی شکم که ظاهر آن را صاف و خوش تراش نشان می دهد.
  • درمان شل شدگی و افتادگی شکم
  • انتخاب راحت لباس و داشتن تناسب اندام که روی افزایش اعتماد بنفس تاثیر بسیار زیادی دارد.
  • داشتن بدنی متناسب و سالم که به افزایش قدرت بدن کمک کرده و از ستون فقرات و کمر نیز حمایت خوبی به عمل خواهد آورد.
  • با صاف و تخت شدن شکم، میزان انعطاف پذیری بدن افزایش پیدا کرده و به این شکل، فعالیت های روزمره بهتر و سریع تر انجام خواهند شد.
  • حذف ترک های پوستی در اطراف شکم که می تواند در اثر بارداری، افزایش وزن شدید و یا تغییرات هورمونی ایجاد شده باشند.
  • سفت شدن عضلات زیرین شکم
  • افزایش سلامتی بدن که مهم ترین مزیت ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن است. با حذف چربی های اضافی اطراف شکم، بسیاری از مشکلات جسمی و بیماری ها رخت بر می بندند و دیگر نگرانی برای آن ها وجود نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا