Uncategorized

آشنایی با دلایل شل شدن پوست پس از عمل لیپوساکشن و راه های درمان آن

امروزه یکی از جراحی های رایج و با سابقه در سراسر جهان، عمل جراحی لیپوساکشن است که به منظور حذف چربی های اضافی در نواحی مختلف بدن صورت می گیرد. در این میان، یکی از مسائل و چالش های مهم در زمینه انجام عمل لیپوساکشن، احتمال بروز برخی عوارض و مشکلات مانند شل شدن پوست پس از جراحی لیپوساکشن است که برای اغلب افراد، بسیار آزار دهنده بوده و نیازمند مراقبت های لازم برای جلوگیری و درمان می باشد. به همین جهت قصد داریم در این مطلب، شما را با دلایل شل شدن پوست پس از لیپوساکشن و راه های درمان آن آشنا می کنیم تا بدین صورت بتوانید از شل شدن پوست بدنتان جلوگیری کنید.

فهرست مطالب

لیپوساکشن چیست؟

همانطور که گفته شد، جراحی لیپوساکشن، نوعی جراحی زیبایی شکم است که در آن، جراح چربی های اضافی در نواحی مختلف بدن را به وسیله حرارت ذوب کرده و از بین می برد. در این میان، با حذف چربی ها، فضای خالی در زیر پوست ایجاد شده و پوست بدن اضافی باقی خواهد ماند. از آنجایی که بافت پوست، دارای ساختار هایی مانند آلاستین و کلاژن به منظور ارتجاعی شدن پوست است، با رشد چربی دچار کشیدگی شده و پس از حذف آن، به حالت اولیه بر می گردد. به همین دلیل پس از زایمان یا تغییر وزن سریع در افراد، ترک هایی بر روی پوست ایجاد شده که با شل شدن نیز همراه است. علاوه بر این، افرادی که از قبل دارای افتادگی و شلی پوست بوده یا ترک های پوستی دارند، کاندید مناسبی برای عمل لیپوساکشن نبوده و لازم است علاوه بر آن، جراحی لیفت نیز انجام دهند.

دلایل شلی پوست پس از لیپوساکشن

همانطور که گفته شد، برخی از افراد پس از انجام عمل جراحی لیپوساکشن دچار افتادگی پوست شده که در اغلب موارد، بسیار آزار دهنده است. می توان گفت تمامی افراد پس از عمل جراحی لیپوساکشن، تا اندازه ای با این مشکل مواجه شده و لازم است در روزهای اول، مراقبت های خاصی برای کاهش آن انجام دهند. با این حال، برخی از دلایل بروز این عارضه در افراد شامل موارد زیر می باشد:

1. عدم رعایت رژیم غذایی مناسب

یکی از مهم ترین عوامل در بروز افتادگی و شل شدن پوست و لیپوساکشن، عدم رعایت رژیم غذایی مناسب پس از عمل است؛ زیرا پوست از پروتئین و سلول ساخته شده و پس از عمل در حال ترمیم خود بوده بنابراین عدم رعایت رژیم غذایی مناسب، خاصیت کشسانی پوست را تخریب کرده که این نکته، پس از عمل لیپوساکشن تشدید خواهد شد. هر چند تا قبل از انجام این جراحی، اغلب افراد از این موضوع اطلاعی ندارند، با این حال پس از آن، دچار مقادیر زیادی پوست اضافه شده که باید توسط روش های درمانی مختلف، آن را کاهش داده یا از بین ببرند.

2. افزایش سن

یکی دیگر از دلایل بروز افتادگی و شل شدن پوست و لیپوساکشن، افزایش سن است که موجب افزایش خاصیت ارتجاعی پوست نیز خواهد شد. عدم رعایت و انجام مراقبت های پوستی در سنین بالا، شلی پوست را افزایش داده و پس از جراحی نیز میزان افتادگی و شل شدن پوست در مقایسه با افراد جوان تر، بیشتر است.

3. مصرف دخانیات

از دیگر دلایل موثر در زمینه شل شدن پوست و لیپوساکشن، مصرف دخانیات به ویژه سیگار و تنباکو است که موجب آسیب رساندن به رشته های کلاژن و سایر پروتئین ها خواهد شد. از آنجایی که این رشته ها، تعیین کننده خاصیت کشسانی پوست هستند، در افرادی که به طور مداوم از سیگار و تنباکو استفاده می کنند، میزان شل شدن پوست پس از عمل لیپوساکشن بیشتر خواهد شد.

روش های درمانی برای شل شدن پوست و لیپوساکشن

شل شدن پوست و لیپوساکشن

یکی از موارد بسیار مهم پس از انجام عمل لیپوساکشن، به منظور درمان و از بین بردن شلی پوست، انجام مراقبت ها و درمان های مختلف است تا از تشدید این عارضه و بروز عوارض و خطرات دیگر جلوگیری شود. برخی از راه های درمان شل شدن پوست و لیپوساکشن، شامل موارد زیر می باشد:

1. ماساژ درمانی

یکی از روش های درمان شل شدن پوست و لیپوساکشن که به افراد کمک فراوانی خواهد کرد، استفاده از ماساژ درمانی است؛ لازم است ماساژ پس از عمل لیپوساکشن، کاملا حرفه ای و با دقت انجام شده تا به زخم ها فشار زیادی وارد نشود. برای این منظور، لازم است به ماساژور حرفه ای و متخصص در این زمینه مراجعه کنید تا ماساژی متعادل و مناسب را برایتان انجام دهد. استفاده از این روش درمانی، برای شل شدن پوست پس از لیپوساکشن بسیار مناسب بوده و با انجام آن به صورت منظم و دوره ای، نتایج مطلوبی به دست خواهد آمد.

2. استفاده از گن لاغری

یکی دیگر از بهترین راهکار های درمانی در زمینه شل شدن پوست و لیپوساکشن، استفاده از گن های لاغری پس از عمل است که با ایجاد فشار زیاد به ناحیه مورد نظر و سطح پوست، موجب می شود پوست، به بافت های زیری متصل شده و افتادگی و شلی آن رفع شود. لازم است بدانید، پوشیدن گن لاغری، باید در 2 هفته اول پس از لیپوساکشن انجام شود تا فرد، به نتایج مطلوب برسد. در صورتی که پس از گذشت دو ماه از پوشیدن گن لاغری، تغییری در میزان افتادگی و شلی پوست مشاهده نشود، می توان استفاده از آن را ادامه داد، به شرطی که فشار زیادی به بدن وارد نشود.

3. رژیم غذایی سالم

یکی دیگر از روش های درمان شل شدن پوست و لیپوساکشن، داشتن رژیم غذایی مناسب در ماه های ابتدایی پس از عمل است؛ عدم رعایت این مورد و مصرف زیاد چربی ها و مواد قندی، موجب می شود سلول های چربی مجددا تولید شده و در ناحیه جراحی شده جمع شوند. از این رو، لازم است از سبزیجات و میوه های تازه در برنامه غذایی خود استفاده کرده و دقت نمایید که تا پایان عمر، این موضوع را رعایت نمایید.

4. مصرف آب کافی

به طور کلی، افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، موجب رفع افتادگی و شل شدن پوست و لیپوساکشن شده که یکی از بهترین روش ها برای آن، هیدراته کردن بدن و مصرف آب کافی می باشد. در صورتی که پوست فرد دهیدراته و خشک باشد، میزان افتادگی و شل شدن پوست نیز بیشتر بوده و در نهایت، موجب سر خوردگی و کاهش اعتماد به نفس در افراد خواهد شد.

5. انجام جراحی لیفت

انجام لیفت شکم

علاوه بر موارد گفته شده، جراحی لیفت و کشیدن پوست نیز یکی از راه های درمان افتادگی و شل شدن پوست و لیپوساکشن است که برای افرادی با حجم زیاد از چربی تجمع یافته در زیر پوست، مناسب می باشد. در برخی موارد که فرد، دارای اضافه وزن زیادی بوده و پس از لیپوساکشن، مقادیر زیادی از پوست دچار افتادگی و شلی شده اند، انجام جراحی لیفت پس از عمل لیپوساکشن، از سوی پزشکان پیشنهاد داده خواهد شد. هر چند، افرادی که دارای اندام متعادل تری بوده و فقط با هدف لاغری عمل لیپوساکشن را انجام داده اند نیز با داشتن افتادگی پوست به ویژه در ناحیه شکم، می توانند عمل جراحی لیفت شکم یا ابدومینوپلاستی را انجام دهند.

6. انجام ورزش های هوازی

یکی دیگر از روش های درمان شل شدن پوست و لیپوساکشن، انجام فعالیت های ورزشی و ورزش های استقامتی و هوازی است. هر چند انجام اینگونه فعالیت ها، در 2 هفته اول پس از عمل ممنوع بوده و لازم است تمامی ورزش ها نیز به آرامی و با ملایمت انجام شوند. برخی از اینگونه فعالیت ها، خاصیت ارتجاعی پوست را نیز تغییر داده و آن را لیفت و محکم می کنند.

7. مصرف پماد و دارو های مناسب پوست

در برخی موارد که شل شدن پوست و لیپوساکشن بسیار محدود و جزئی باشد، نیازی به انجام سایر روش های درمانی و جراحی لیفت نبوده و می توان از پمادها و داروهای تجویز شده پزشک برای رفع آن ها استفاده کرد. لازم است استفاده از این داروها را در یک دوره 1 تا 2 ماهه ادامه دهید تا به نتایج خوبی در زمینه لیفت پوستتان برسید.

8. درمان با لیزر

در صورتی که انجام تمامی روش های درمانی گفته شده در زمینه شل شدن پوست و لیپوساکشن نتیجه بخش نبوده و تغییری در میزان افتادگی و شلی پوست ایجاد نشده باشد، می توان با توجه به نظر پزشک از خدمات لیزر درمانی استفاده کرد؛

بهترین جایگزین برای لیپوساکشن

در صورتی که چربی های زیادی در نواحی بدنتان دارید پس از برداشتن چربی ها پوست بدنتان به صورت خودکار افتاده خواهد شد. به منظور رفع چربی و پوست اضافه شکمتان می توانید از عمل ابدومینوپلاستی استفاده کنید؛ چرا که در این روش به صورت همزمان چربی ها و پوست اضافه بدن برداشته شده و دیگر نیازی به انجام عمل ها و راه های درمانی دیگر ندارید.

جمع بندی

در هر شهری که هستید به یکباره سراغ پزشکان نروید و قبل از آن درباره بهترین پزشکان شهرتان تحقیق کنید، بدین منظور می توانید به صورت حضوری به مطب رفته و در آنجا از نمونه کارهایشان نیز بازدید کنید تا بدین صورت از انتخاب پزشکتان اطمینان حاصل کنید. از آنجایی که مشهد قطب زیبایی کشور است به شما پیشنهاد می کنیم به منظور انجام عمل های زیبایی شکم و سینه به بهترین کلینیک زیبایی مشهد مراجعه کنید و از خدمات خوب و با کیفیت شان استفاده کنید.

سوالات متداول

انتخاب پزشک چه تاثیری در کاهش افتادگی پوست دارد؟

پزشک مجرب و با سابقه به دلیل داشتن تجربه کاری بالا می تواند روند عمل را به گونه ای مدیریت کند که پس از عمل کمترین میزان افتادگی پوست را داشته باشید.

چه زمانی ماساژ درمانی مناسب است؟

در صورتی که افتادگی پوست بدنتان خیلی زیاد باشد بهتراست از روش های دیگر استفاده کنید اما اگر افتادگی جزعی است انجام ماساژ درمانی پس از دو ماه به نتیجه دلخواه می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا