Uncategorized

چه زمانی به ترمیم پروتز سینه نیاز داریم؟

یکی از عمل های زیبایی پرطرفدار در میان بانوان، عمل پروتز سینه است که به روش های مختلفی انجام می شود. برخی از عمل های زیبایی بسته به عوامل مشخصی، ممکن است در گذر زمان نیاز به ترمیم مجدد داشته باشند. عمل پروتز سینه نیز از این قاعده مستثنی نیست. آن دسته از افرادی که بنا به دلایلی در طولانی مدت دچار افت حجم سینه های خود شده اند، می توانند مجددا برای ترمیم آن به پزشک خود مراجعه کنند. به طور میانگین چیزی بین 10 الی 15 سال زمان نیاز است تا فرد بتواند برای عمل ترمیمی اقدام کند. عمل مجدد نیز زمانی امکان پذیر است که فرد از لحاظ جسمانی، آمادگی کامل را داشته باشد و واقعا پروتزهای سینه دچار پارگی یا افتادگی شده باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ترمیم پروتز سینه در ادامه با ما همراه باشید؛ و ادامه مطلب را از دست ندهید.

فهرست مطالب

کاندیدای مناسب پروتز سینه

شاید بهتر باشد پیش از اینکه در خصوص زمان مناسب ترمیم پروتز سینه صحبت کنیم، ابتدا کمی به چگونگی انجام این عمل زیبایی بپردازیم و دلایل آن را بررسی کنیم. پروتز سینه یا ایمپلنت سینه، یک عمل زیبایی بسیار پرطرفدار در سراسر دنیاست که به کمک آن می توان به سینه هایی خوش فرم دست یافت. همچنین این عمل زیبایی با افزایش سایز سینه ها سبب سفت شدن آن ها شده و مشکل افتادگی سینه ها را برطرف می کند. توجه داشته باشید که عمل پروتز سینه تنها برای عده خاصی از افراد گزینه مناسبی است و لزوما همه بانوان نمی توانند اقدام به انجام این عمل زیبایی کنند.

زمان مناسب برای عمل ترمیم پروتز سینه بسته به شرایط هر فرد متفاوت خواهد بود. اما قبل از آن باید بررسی کنیم که اصلا به چه علت افراد تمایل به انجام این عمل آن هم برای بار دوم دارند؟ در ادامه به مهم ترین دلایل عمل ترمیم پروتز سینه اشاره خواهیم کرد:

1. تشکیل انقباض کپسولی در اطراف پروتز سینه

شاید بپرسید تشکیل انقباض کپسولی یعنی چه؟ پروتز سینه یک عامل خارجی است که وارد بدن می شود. معمولا پس از جراحی، بدن انسان این شی جدید را تشخیص می دهد و نسبت به آن واکنش نشان می دهد. این واکنش به صورت اسکارهایی در محل عمل بروز می کند. در صورتی که ضخامت لایه اسکار بیشتر شده و منقبض گردد، احتمال اینکه فرد دردهایی را در این ناحیه حس کند وجود دارد.

با اینکه احتمال بروز چنین عارضه ای بسیار کم است، اما در صورتی که در اطراف سینه انقباض کپسولی مشاهده شد، نیاز به ترمیم پروتز سینه است. معمولا اگر سایز پروتز سینه بزرگ تر از سایز معمول آن باشد، احتمال بروز این عارضه بیشتر است.

2. عدم تغییر پروتز سینه با تغییرات ایجاد شده در بدن

دلیل دیگری که به شما می گوید نیاز به عمل ترمیم پروتز سینه دارید، زمانی است که با وجود تغییراتی که در طول زمان در بدن ایجاد شده، پروتز هیچ تغییری نکرده و ثابت باقی مانده است. این موضوع طبیعی است که در اثر کاهش یا افزایش وزن، بارداری، افزایش سن و دیگر عوامل حجم سینه ها نیز تغییر می کند. اما اگر همزمان با تغییر بافت سینه، پروتز تغییری نداشت، باید فرد اقدام به عمل ترمیمی کند. برای اینکه پس از عمل اول پروتز سینه، نیازی به عمل ترمیمی نداشته باشید، بهتراست از همان ابتدا با مشورت پزشک، سعی کنید سایز مناسبی برای پروتز سینه انتخاب کنید تا در آینده به دلیل تغییرات بدنی نیاز به تعویض پروتز نداشته باشید.

3. پاره شدن پروتز سینه

پاره شدن پروتز سینه

مورد مهم دیگری که می تواند باعث شود شما مجددا برای عمل ترمیم پروتز سینه به کلینیک جراحی مراجعه کنید، پاره شدن پروتز است. معمولا زمانی این اتفاق می افتد که ضربه بسیار شدیدی به پروتز سینه وارد شود؛ در نتیجه در صورت پاره شدن، باید بلافاصله برای ترمیم و درمان آن اقدام کرد. خوابیدن با پروتز سینه، آن هم به پهلو یا روی شکم بلافاصله پس از عمل اکیدا ممنوع است. این کار می تواند فشار زیادی به پروتز وارد کرده و در نتیجه فرد ناچار است مجددا تن به عمل مجدد بدهد.

4. درخواست بیمار برای تغییر سایز پروتز سینه

برخی از بانوان پس از عمل اول پروتز سینه، تمایل دارند حجم و سایز پروتز را افزایش دهند. با اینکه عمل دوم نیز می تواند ریسک های مخصوص به خود را داشته باشد، اما در صورتی که عمل دوم مورد تایید پزشک جراح باشد و فرد مورد نظر از لحاظ جسمی مشکلی نداشته باشد، مجوز آن صادر خواهد شد.

پروتز سینه بسته به جنس به سه دسته پروتز سینه ثابت، پروتز سینه سیلیکونی و پروتز سینه سالینی (آب نمکی) تقسیم می شود. هر کدام از انواع پروتز بسته به خصوصیات و ویژگی هایی که دارند از طول عمر متفاوتی برخوردار هستند. به عنوان مثال ایمپلنت سینه ثابت، به دلیل سفت تر بودن نسبت به دیگر انواع پروتز، ماندگاری بیشتری داشته و احتمال پارگی در آن نیز کمتر است.

افرادی که به دنبال پروتز سینه دائمی هستند تا برای سالیان سال، سینه هایی خوش فرم و خوش حالت داشته باشند، می توانند از این روش استفاده کنند. پروتز سینه دائمی معمولا بین 12 تا 20 سال دوام دارد؛ حتی ممکن است در صورت مراقبت خوب، بیشتر از این ها نیز دوام داشته باشد. پس می توان گفت طول عمر پروتز سینه تا حد زیادی به مراقبت خود افراد نیز بستگی دارد. اما در حالت عادی افراد بین 10 تا 15 سال پس از عمل اول، به عمل ترمیم پروتز سینه نیاز خواهند داشت.

پس از مطالعه این مطلب حال شما را با دلایل اهمیت و شرایط پروتز سینه آشنا شده باشید؛ لازم است در این قسمت به نحوه خوابیدن با پروتز سینه نیز اشاره کنیم. چرا که پوزیشن خوابیدن شما مخصوصا در روزهای ابتدایی پس از عمل دارای اهمیت فراوانی بوده و در صورتی که در خوابیدن ملاحظه نداشته باشید نتیجه عمل دلخواهتان نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا