Uncategorized

پروفایلو چیست؟ هزینه، مزایا و عوارض احتمالی

داشتن پوستی جوان و شاداب یکی از رویاهایی است که امروزه به مدد پیشرفت علم و تکنولوژی محقق شده است. روش های مختلفی برای جوانسازی پوست در افراد مختلف وجود دارد. یکی از این روش ها پروفایلو نام دارد که امروزه بسیار مورد استقبال افراد مختلف بخصوص خانم ها قرار گرفته است. از همین رو در ادامه مطلب قصد داریم به معرفی این روش، مزایا و معایب آن پرداخته و نکات بسیار مهمی را در این زمینه بیان کنیم تا شما نیز اطلاعات کافی از این روش را کسب کرده و پس از آن نسبت به انجام آن اقدام کنید؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

فهرست مطالب

همانطور که گفته شد یکی از درمان های جوانسازی پوست، تزریق پروفایلو در نواحی مختلف است. این ژل به صورت تزریقی مورد استفاده قرار گرفته و حاوی مقدار زیادی هیالورونیک اسید با وزن مولکولی کم و اسید هیالورونیک با وزن مولکولی بالا است. مولکول های سبک تر به آبرسانی سطح پوست پرداخته، در حالی که مولکول هایی با وزن بیشتر به لایه های زیرین و عمیق پوست نفوذ می کنند. هیالورونیک موجود در ژل پروفایلو می تواند موجب آبرسانی عمیق، برطرف کردن چین و چروک ها و به طور کلی بازسازی پوست شود.

بعد از تزریق پروفایلو به هر ناحیه از بدن، تولید کلاژن و الاستین تحریک شده و پوست بعد از مدتی به طور کاملا مشهود بازسازی خواهد شد. جالب است بدانید کلاژن و الاستین مهمترین پروتئین ها در پوست انسان ها هستند که در حالت ارتجاعی پوست تاثیر زیادی دارند. بنابراین با تزریق پروفایلو و تحریک تولید کلاژن و الاستین می توان نواقص پوستی مانند افتادگی و شلی پوست را به راحتی درمان کرد. پروفایلو یک روش کاملا ایمن برای داشتن پوستی سالم زیبا و جوان است.

فواید تزریق پروفایلو

از طریق تزریق پروفایلو مقادیر زیادی هیالورونیک اسید وارد پوست شده و می تواند منجر به تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست شود. با این کار پوست فرد به صورت عمیق آبرسانی و حجیم می شود. امروزه این روش جایگزینی بسیار عالی برای روش های تهاجمی مانند لیفت صورت و تزریق چربی شده است. تزریق ژل پروفایلو فواید و مزیت های زیادی به همراه دارد که در ادامه به صورت موردی برایتان بیان خواهیم کرد:

  • تاثیر دائمی
  • شفافیت پوست
  • آبرسانی عمیق پوست
  • از بین بردن چین و چروک
  • از بین بردن خستگی پوست
  • حجم دهی به پوست صورت
  • تحریک و افزایش تولید کلاژن
  • از بین بردن تیرگی های پوستی
  • افزایش خاصیت ارتجاعی پوست

پروفایلو نیز مانند همه روش های زیبایی دارای معایبی است. البته این معایب و عوارض بسیار نادر بوده و در صورت به وجود آمدن پس از مدت زمان کمی از بین خواهد رفت. توصیه می کنیم برای اطمینان بیشتر تزریق پروفایلو را در کلینیک های زیبایی معتبر زیر نظر پزشکان متخصص زیبایی انجام دهید. تزریق پروفایلو، روشی بسیار ایمن و غیر تهاجمی بوده و به همین دلیل برای همه افراد در هر محدوده سنی مناسب است. عوارض احتمالی تزریق پروفایلو عبارتنداز:

  • خارش
  • تورم محدود
  • قرمزی در ناحیه تزریق ژل لب
  • حساسیت به لمس شدن در ناحیه تزریق شده

اینها مواردی از عوارض سطحی و خفیف از تزریق پروفایلو هستند که بعد از مدت زمان کوتاهی به خودی خود از بین خواهند رفت؛ اما در برخی مواقع که کار تزریق پروفایلو توسط پزشکان بی تجربه انجام شود، ممکن است برخی عوارض خطرناک مانند: سوراخ شدن رگ های خونی به دلیل تزریق اشتباه و عفونت به دلیل استریل نبودن محیط نیز برایتان ایجاد شود البته همانطور که گفته شد این عوارض بسیار نادر هستند.

تزریق این ژل یک روش نوین در عرصه زیبایی است که در مدت زمان کمی تاثیر خود را خواهد داشت؛ برای تزریق ابتدا پزشک با مشورت بیمار و توضیح به او نقاط مهم را مشخص می کند. مهمترین نقاط برای تزریق این ژل در صورت شامل زیر چشم، بالای گونه، جلوی گوش ها، چین های بینی و چانه می شوند. بر حسب نیاز پوستی فرد، مقداری مناسبی از ژل پروفایلو را به عمق های مختلف پوست تزریق می کنند.

 تزریق ژل درد زیادی نداشته و همانطور که بارها گفتیم یک روش کاملا غیر تهاجمی است. نکته مهم این است که بعد از تزریق ژل پروفایلو به نقاط استاندارد صورت، حدود 90 ثانیه فرد سوزش قابل تحملی را در همان ناحیه احساس می کند؛ این سوزش به دلیل جذب شدن سریع مواد در پوست است. حتی افراد چند ساعت بعد از تزریق به راحتی می توانند فعالیت های روزمره خود را انجام دهند. هر مرحله از تزریق ژل پروفایلو حدود 15 دقیقه طول می کشد و در اکثر موارد پزشک نیازی به تزریق بی حسی نخواهد داشت. مگر در شرایط استثنایی که فرد ترس بیش از اندازه ای دارد. تعداد جلسات تزریق پروفایلو با توجه به تشخیص پزشک باید تکرار شود.

همانطور که گفتیم از ژل پروفایلو می توان برای جوانسازی همه قسمت های بدن استفاده کرد. اما در بین نقاط مختلف بدن، میزان تاثیرپذیری برخی از بخش ها بیشتر از سایر نواحی خواهد بود. در ادامه نقاط استاندارد قسمت هایی از بدن که نتیجه بهتر و سریع تری را در خود نشان می دهند را بیان خواهیم پرداخت.

1. صورت

مهمترین قسمتی که تمام افراد دغدغه جوانسازی و زیبایی آن را دارند، صورت است. از طرفی پوست صورت هم اولین جایی است که تحت تاثیر عوامل مختلف مانند پیری و افزایش سن، کمبود رطوبت و غیره قرار می گیرد. بنابراین تزریق پروفایلو در صورت نتایج بسیار عالی را در پی خواهد داشت. نقاط استانداردی که برای تزریق ژل پروفایلو به صورت مشخص شده اند شامل گونه بالایی، خط فک، پایه بینی، گونه پایین و چانه می شوند. همانطور که می دانید این نقاط به صورت قرینه در مقابل هم قرار دارند. در هر دو طرف صورت باید به میزان مساوی تزریق کرد.

2. گردن

نقاط استاندارد مهم در گردن افراد، 10 نقطه است. اما از طرفی به دلیل وجود رگ های حیاطی در گردن تزریق پروفایلو به ناحیه گردن باید با دقت زیاد و توسط افراد متخصص و با تجربه انجام شود. بسته به میزان مشکلات پوستی ناحیه گردن، تعداد جلسات تزریق پروفایلو افزایش یا کاهش می یابد. همچنین لازم است بدانید در هر جلسه مقدار 0.2 میلی لیتر از ژل پروفایلو به این ده نقطه تزریق می شود.

3. دست ها

دست ها نیز یکی دیگر از نواحی مهم برای تزریق ژل پروفایلو هستند؛ چرا که ممکن است به دلایل مختلف مانند بیماری، افزایش سن و یا حتی کاهش وزن دچار چین و چروک شوند. استفاده از روش پروفایلو برای جوانسازی پوست دست بسیار موثر خواهد بود. حدود 6 تا 10 نقطه مهم برای تزریق در دست ها وجود دارد. بهتراست در هر تزریق میزان 1 تا 2 میلی لیتر از ژل به هر دست تزریق شود. البته تمام این موارد بستگی به نظر و تشخیص پزشک متخصص شما دارد و مواردی که در این مطلب ذکر می شود به صورت کلی است.

4. بازو ها

افتادگی در پوست بازوها با افزایش سن و یا کاهش وزن شدیدی اتفاق می افتد و باعث به وجود آمدن ظاهری ناخوشایند در افراد می شود. تزریق این ژل می تواند به عنوان راه نجاتی برای این مشکل محسوب شود. با تزریق پروفایلو می توان خاصیت ارتجاعی و سفت بودن را به پوست بازوها دوباره بخشید. میزان تزریق این ژل و تعداد دفعات تزریق ژل، در افراد کاملا متفاوت خواهد بود.

معمولا افراد بعد از سن سی سالگی دچار چین و چروک های کم عمق در پوست خود می شوند. این امر نتیجه کاهش تولید کلاژن و الاستین در پوست بعد از سی سالگی است. بنابراین چنانچه بخواهید اقدامات زیبایی مانند تزریق پروفایلو را انجام دهید، بهتراست بالای سی سال سن داشته باشید. افرادی که خواهان تزریق پروفایلو هستند، باید در سلامت کامل بوده، حساسیت به داروی خاص، عفونت فعال پوستی و نیز بیماری خود ایمنی نداشته باشند. از طرفی برخی دیگر از گروه های افراد هم نمی توانند روش پروفایلو را انجام دهند. این افراد عبارتنداز:

  • افراد دیابتی
  • خانم های باردار یا شیرده
  • افرادی که بیماری های قلبی دارند.
  • افرادی که آسپرین یا وارفارین مصرف می کنند.
میزان تزریق ژل پروفایلو چقدر است؟

پروفایلو نیز مانند سایر اعمال زیبایی نیاز به مراقبت های بعد از تزریق دارد؛ از جمله کارهایی که اغلب پزشکان توصیه می کنند بعد از تزریق این ژل انجام شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوشیدن آب به مقدار کافی به منظور دهیدراته نگه داشتن پوست بدن
  • عدم استفاده از مواد آرایش تا چند روز بعد از تزریق پروفایلو
  • پرهیز از شنا، حمام آفتاب، سولاریوم و غیره
  • اجتناب از فعالیت های بدنی و ورزشی سنگین

مهمترین نکته برای گرفتن نتایج مثبت از تزریق ژل پروفایلو، تکمیل کردن جلسات درمان است. با یک جلسه تزریق ژل مشکلات پوستی شاید به ظاهر کمرنگ تر شوند اما پوست بعد از مدتی به شرایط قبلی بر می گردد؛ بنابراین طبق توصیه پزشک خود، تعداد جلسات مورد نیاز برای تاثیر این ژل را کامل کنید.

میزان تزریق ژل پروفایلو چقدر است؟

نمی توان میزان و حجم خاص و مشخصی را برای تزریق در نظر گرفت. این امر کاملا بستگی به شرایط فرد و میزان نیاز پوستی وی به ژل پروفایلو دارد. به طور معمول برای تزریق این ژل به صورت، از حجم دو میلی لیتر ژل در هر دو طرف صورت استفاده می کنند. البته این حجم ثابت نبوده و ممکن است در برخی افراد کمتر یا بیشتر شود.

 درمان با پروفایلو چند جلسه طول می کشد؟

تعداد جلسات درمان نیز مانند میزان و حجم ژل پروفایلو بستگی به شرایط پوستی افراد مختلف دارد. دو جلسه اول تزریق پروفایلو ضروری بوده و باید حتما انجام شود. فاصله بین این دو جلسه، سه تا چهار هفته بوده تا ژل به خوبی جذب پوست شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا