جراحی زیبایی

لیفت و پروتز سینه بطور همزمان + مزایا

از آنجایی که یکی از مسائل بسیار مهم برای اغلب خانم ها، زیبایی سینه در اندام هایشان بوده و بسیاری از آن ها به دلیل داشتن سینه هایی با فرم نامناسب، افتاده یا کوچک، دچار مشکلات و ناراحتی های فراوانی هستند، امروزه انجام جراحی لیفت و پروتز سینه به طور همزمان، در رفع این مشکلات کمک فراوانی خواهد کرد. این نوع جراحی زیبایی سینه، یک روش کارآمد برای سینه های دارای افتادگی و یا کوچکی بوده که همزمان، هر دو مشکل را حل کرده و فرمی زیبا به سینه های افراد خواهد داد. به همین جهت قصد داریم در این مطلب، شما را با نحوه انجام این جراحی، شرایط، مزایای انجام آن و بسیاری از موارد دیگر در این زمینه آشنا کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

لیفت و پروتز سینه چیست؟

به طور کلی، عواملی مانند ژنتیک، افزایش سن، بارداری، شیردهی، کاهش وزن فراوان، تغذیه نامناسب و غیره، سینه های افراد را به مرور دچار مشکلاتی مانند افتادگی، شلی، کوچک شدن و غیره کرده که تمامی این مشکلات، موجب نارضایتی و کاهش اعتماد به نفس در افراد خواهد شد.

انجام جراحی لیفت و پروتز سینه به صورت همزمان، برای بهبود ظاهر اندام ها و رفع تمامی این مشکلات بسیار مناسب بوده و در نهایت هر دو مشکل سایز و افتادگی سینه ها برطرف خواهد شد. در این جراحی، پوست اضافی سینه برداشته شده و با کشیدن بافت های مجاور آن، سینه به سمت بالا کشیده می شود. انجام این عمل علاوه بر بالا کشیدن و لیفت سینه ها، موجب گرد تر شدن آن ها و کاهش اندازه هاله اطراف نوک سینه خواهد شد.

نحوه انجام عمل لیفت سینه همزمان با پروتز سینه؟

به طور کلی باید گفت، این دو جراحی تنها در صورتی انجام می شود که فرد، علاوه بر نارضایتی از افتادگی سینه ها، مایل به افزایش سایز آن ها نیز باشد. انجام این دو جراحی به شکل همزمان، علاوه بر بازسازی شکل و حجم سینه ها، با انجام کشیدگی پوست، زیبایی بی نظیری نیز به سینه ها خواهد داد. با این حال، روش و نحوه انجام جراحی همرمان، شامل مراحل زیر می باشد:

  • ارزیابی و مشاوره که ابتدا توسط پزشک انجام شده و پس از اندازه گیری سینه ها و سطح افتادگی نیاز به لیفت سینه، بیمار در مورد اندازه و فرم مورد نظر سینه و رسیدن به نتیجه مطلوب مشاوره می دهد.
  • انتخاب نوع بیهوشی که در این جراحی، از بیهوشی عمومی برای انجام آن استفاده خواهد شد.
  • طراحی برش که توسط پزشک جراح برای لیفت و پروتز سینه انجام شده و اغلب در دور سینه، اطراف یا پایین آن ایجاد خواهد شد.
  • انجام جراحی که پزشک، با استفاده از برش های طراحی شده، عمل بازسازی و تنظیم بافت سینه را انجام داده تا علاوه بر بهبود فرم و مشکل آن، افتادگی و شلی سینه ها را نیز برطرف کند.
  • آماده سازی بستر اندام برای وارد کردن پروتز پس از لیفت
  • وارد کردن پروتز مخصوص و مناسب سینه ها، بر اساس طرح های قبلی که با بیمار توافق شده است.
  • تنظیم موقعیت پروتز تا در نهایت، شکلی طبیعی و هماهنگ با سینه های لیفت شده به دست بیاید.
  • بستن برش ها با بخیه پس از قرار دادن پروتز ها و انجام ترمیم مناسب

تفاوت لیفت و پروتز سینه چیست؟

لیفت و پروتز سینه

یکی از مسائل بسیار مهم در زمینه انجام جراحی لیفت و پروتز سینه، تفاوت های این دو نوع جراحی بوده که لازم است افراد با اطلاع از تفاوت های این دو، یکی از این نوع جراحی ها را با توجه به نوع نیاز خود انتخاب نمایند. البته همانطور که گفته شد می توانید در صورت نیاز هر دو جراحی را به طور همزمان انجام دهید. جراحی لیفت و جراحی پروتز سینه، در موارد مختلفی با هم تفاوت دارند که مهم ترین آن ها، شامل موارد زیر می باشد:

1. تفاوت در ماندگاری جراحی

یکی از تفاوت های بارز بین این دو جراحی، تفاوت در ماندگاری آن می باشد. ماندگاری جراحی لیفت، با توجه به وضعیت فیزیکی افراد، بین 10 تا 15 سال بوده و ماندگاری پروتز نیز در صورت عدم افزایش یا کاهش وزن افراد، تا 20 سال تخمین زده شده است.

2. تفاوت در هدف جراحی

از دیگر موارد تفاوت بین جراحی لیفت سینه با پروتز سینه، تفاوت در اهداف و نتایج عمل است. انجام عمل لیفت سینه، تنها موجب فرم دهی زیباتر به سینه ها و کشیده شدن آن ها به سمت بالا شده و تاثیری در افزایش سایز آن ندارد. در حالی که جراحی پروتز سینه، با هدف افزایش حجم و سایز سینه ها انجام شده و در مقابل، تاثیری در فرم دهی به سینه ها ندارد.

3. تفاوت در مدت زمان جراحی

یکی دیگر از موارد تفاوت عمل پروتز با لیفت، در مدت زمان انجام آن است. لازم است بدانید، جراحی لیفت سینه به مدت زمان بیشتری نیاز داشته و این زمان، با توجه به نوع لیفت نیز متغیر است. بر این اساس می توان گفت، تعیین مدت زمان لازم برای هر دو عمل جراحی، به شرایط بدنی و سلامت جسمانی فرد بستگی داشته و در هر دو روش جراحی، نیازی به بستری شدن در بیمارستان نخواهید داشت.

4. تفاوت در عوارض جراحی

از نظر عوارض پس از جراحی نیز این دو عمل زیبایی با یکدیگر متفاوت بوده و دارای عوارض مختلفی هستند. برخی از عوارض عمل پروتز، شامل احتمال موج دار شدن و تغییر شکل پروتز بوده ولی در عمل لیفت، عوارضی مانند اختلال در شیردهی وجود دارد.

5. تفاوت در روش جراحی

در جراحی لیفت سینه، از هیچ گونه جسم خارجی در جریان جراحی استفاده نشده که این کار، با عوارض و هزینه کمتری همراه است. در حالی که در جراحی پروتز سینه، از ایمپلنت هایی با جنس سالین یا سیلیکون در سینه استفاده شده که انجام این کار، علاوه بر عوارض احتمالی، هزینه های جانبی نیز در بر دارد.

مزایای لیفت و پروتز به صورت همزمان چیست؟

مزایای پروتز

همانطور که گفته شد، انجام همزمان این دو جراحی، دارای مزایا و فواید فراوانی برای بیماران بوده که برخی از مهم ترین آن ها، شامل موارد زیر می شود:

1. صرفه جویی در زمان و هزینه

افراد با انجام همزمان دو جراحی لیفت و پروتز سینه، به جای دو عمل جداگانه، در زمان و هزینه ها نیز صرفه جویی کرده، زیرا این کار، نیاز به دو بار بیهوشی، دو بار ریکاوری و دو بار مراجعه به جراح نخواهد بود و به دنبال آن شما یکبار هزینه می کنید.

2. دوران نقاهت کمتر

افراد با انجام همزمان جراحی لیفت و پروتز سینه، تنها یک دوره ریکاوری و نقاهت را داشته و این به معنی تسکین و بهبود سریع تر التهاب و درد است تا فرد، به روال عادی زندگی خود برگردد.

3. نتایج بهتر

انجام همزمان دو جراحی لیفت و پروتز سینه، احتمال رسیدن به نتایج بهتر و متقارن تر را نیز افزایش داده که در نهایت، موجب ایجاد ظاهری طبیعی در سینه ها خواهد شد. در این نوع جراحی، پزشک جراح قادر است تناسب و موقعیت پروتز ها را بر اساس فرم جدید سینه ها تنظیم کرده و موجب ایجاد فرم و ظاهری هماهنگ و زیبا در سینه ها شود.

4. ایجاد برش های کمتر

از مزایای مهم انجام همزمان عمل لیفت و پروتز سینه، ایجاد برش های کمتر است که در برخی موارد، از همان برش های موجود برای انجام هر دو عمل استفاده می شود. این کار، موجب ایجاد اسکار و جای زخم کمتر شده و در نهایت، زیبایی ظاهری را نیز بهبود می بخشد. شما می توانید با رعایت نکات مراقبتی به سرعت اقدام به از بین بردن رد بخیه پس از عملتان را خیلی فوری از بین ببرید.

5. افزایش اعتماد به نفس

انجام همزمان دو عمل لیفت و پروتز سینه، با بهبود فرم و سایز سینه ها، موجب افزایش اعتماد به نفس در افراد شده که این امر، بر تمام جوانب زندگی بیماران مانند روابط شخصی و یا حرفه ای تاثیرات فراوانی خواهد گذاشت.

جراحی پروتز سینه همزمان با لیفت مناسب چه کسانی است؟

هر چند لازم است انجام جراحی لیفت و پروتز سینه به صورت همزمان، در ابتدا با پزشک جراح مشورت شده و تمامی جوانب مربوط به وضعیت سلامتی، انتظارات و نیاز های شخصی در نظر گرفته شود، با این حال می توان گفت، انجام این نوع جراحی برای تمامی افراد زیر مناسب می باشد:

  • افرادی که مایل به بهبود اندازه و فرم سینه ها بوده و می خواهند از افتادگی آن ها جلوگیری کنند.
  • افرادی که سینه های افتاده و یا شل دارند و علاوه بر لیفت سینه ها، نیاز به افزایش حجم و سایز با استفاده از پروتز را نیز دارند.
  • افرادی که به طور همزمان دارای افتادگی و کوچکی سینه ها بوده و مایل به رفع هر دو مشکل هستند.
  • افرادی که دارای شرایط مناسبی برای جراحی بوده و توانایی مدیریت و کنترل ریسک ها و عوارض مرتبط با این جراحی را دارند.
  • افرادی که مایل هستند با انجام یک عمل، نتیجه ای طبیعی تر و متقارن تر در فرم و سایز سینه ها داشته باشند.
  • افرادی که به دلایل مختلفی از جمله کاهش وزن شدید، دچار برخی مشکلات مانند کاهش سایز یا افتادگی سینه ها شده اند.

شرایط جراحی لیفت و پروتز سینه همزمان چیست؟

لازم است تمامی افراد کاندید برای انجام جراحی لیفت و پروتز سینه به صورت همزمان، دارای ویژگی ها و شرایط خاصی باشند که شامل موارد زیر می باشد:

  • ثبات وزن
  • عدم بارداری
  • اتمام دوره شیردهی
  • داشتن سلامت عمومی
  • انجام برخی آزمایشات تجویز شده از سوی جراح
  • خودداری از مصرف هرگونه مشروبات الکلی و دخانیات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا