جراحی زیبایی

ارتباط پروتز سینه و سرطان سینه

پروتز سینه یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی است که به جهت بزرگ کردن یا متقارن کردن سینه انجام می شود. این عمل به دو روش انجام می شود، روش اول با برداشتن چربی از نقاط دیگر بدن و تزریق آن به سینه انجام می شود که به این جراحی تزریق چربی می گویند. روش دوم آن نیز به کمک کاشت یا پروتز انجام می شود. اما برخی افراد بر این باورند که عمل پروتز سینه سبب سرطان می شود اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که در این باره تردید دارید با ما همراه باشید تا در ادامه به صورت مفصل درباره این موضوع صحبت کنیم.

فهرست مطالب

  1. پروتز سینه و سرطان
  2. رابطه پروتز و مامو گرافی
  3. نگرانی زیباجویان بابت پروتز سینه و مبتلا شدن به بیماری های مختلف
  4. تبلیغات دروغین درباره سرطان و پروتز سینه
  5. عوارض پروتز سینه
  6. نتیجه گیری
  7. سوالات متداول

پروتز سینه و سرطان

اگر بخواهیم در یک کلام بگوییم هیچ مدرکی مبنی بر به وجود آمدن سرطان در اثر پروتز سینه وجود نداشته و هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند و جالب است بدانید طی مطالعات و تحقیقاتی که انجام شده خانم هایی که پروتز سینه انجام داده اند بر عکس خانم های دیگر کمتر دچار سرطان و بیماری های سینه شده اند.

به علاوه بسیاری از بیمارانی که به سرطان سینه مبتلا هستند و تحت عمل جراحی ماستکتومی قرار گرفته اند و بافت داخلی سینه شان به خاطر سرطان تخلیه شده است برای ایجاد تقارن در سینه ها می توانند از پروتز سینه استفاده کنند تا زیبایی این اندام را دوباره به دست بیاورند. بنابراین پروتز نه تنها موجب سرطان نمی شود بلکه گاها برای بیماران مبتلا به سرطان سینه نیز از آن استفاده می شود.

رابطه پروتز و مامو گرافی

رابطه پروتز و مامو گرافی

معاینات منظم و دقیق تا حد خیلی زیادی می تواند در تشخیص سرطان و درمان آن موثر باشد. در صورتی که قصد دارید از سلامت خود اطمینان حاصل کنید به صورت منظم به پزشک مراجعه کنید تا تحت معاینه قرار بگیرید. همچنین پیشنهاد می شود خانم ها از سن 20 سال به بالا هر سال یکبار برای معاینه نزد پزشک بروند؛ چرا که بدین صورت پزشک با معاینه متوجه کوچک ترین عارضه ای خواهد شد و بدین صورت حتی کوچک ترین توده ها را نیز می تواند درمان کند.

در صورتی که پروتز سینه انجام داده اید به منظور پیشگیری و اطمینان خاطر حتما سالی یکبار چکاپ شوید تا بدین صورت خیالتان آسوده باشد. همچنین در صورتی که سنتان بالای 40 سال است باید هر 2 سال یکبار و سن بالای 50 سال هر ساله یکبار ماموگرافی انجام دهند تا در صورت وجود توده و عارضه های بدخیم فورا درمان شوند.

نگرانی زیباجویان بابت پروتز سینه و مبتلا شدن به بیماری های مختلف

امروزه جراحان زیبایی متعدد و فراوانی را می توانید در شهرهای مختلف مخصوصا تهران و مشهد مشاهده کنید اما باز هم با این وجود لازم است نسبت به تجربه و سابقه کاری پزشکتان پرس و جو کنید تا بدین صورت از نتیجه کار آن ها اطمینان حاصل کنید. یکی از اصلی ترین نگرانی های افراد زیباجو انتخاب جنس پروتز یا ایمپلنت است؛ که در جلسات مشاوره و مشورت با پزشک، پزشک به صورت کامل برایتان از مزیت ها و معایب هر یک صحبت می کند و به کمک خودتان بهترین را انتخاب خواهد کرد.

با این وجود اگر باز هم نگران بروز بیماری های مختلف هستید و پس از جلسات مشاوره باز هم ابهاماتی داشتید لازم است از انجام این عمل خودداری کنید. بهتر است ابتدا به سوالاتتان پاسخ دهید و پس از آن نسبت به وقت گرفتن برای عمل اقدام کنید تا بدین صورت انتخاب خوبی داشته باشید.

تبلیغات دروغین درباره سرطان و پروتز سینه

سرطان و پروتز سینه

پس از مراجعه به پزشک، اطلاعات لازم را درباره نحوه شیردهی با پروتز سینه، نحوه خوابیدن با پروتز سینه و یا هر ابهام دیگری که داشته باشید رفع می شود تا بدین صورت بتوانید عاقلانه تصمیم گیری کنید؛ اما در نهایت این شما هستید که باید نسبت به انجام این عمل زیبایی تصمیم گیری کنید. جالب است بدانید برخی افراد شایعات و تبلیغات دروغی را انتشار می دهند تا بدین صورت زیباجویان بیشتری را به روش های خود جذب کنند.

تا به امروز پروتزی که بتواند بی نقص باشد و تمامی نیاز های بیماران را برطرف سازد ساخته نشده است اما همین پروتز های معمولی می تواند سینه های شما را تقارن داده و بر زیبایی بدنتان بیفزاید.

عوارض پروتز سینه

همانطور که می دانید پروتز سینه نیز مانند دیگر عمل های جراحی می تواند دردسر ساز شود در صورتی که قصد دارید با عوارض آن آشنا شوید لازم است این قسمت را مطالعه کنید:

  1. به علاوه عوارض و حساسیت داشتن به مواد بیهوشی از جمله دیگر عوارض آن است که تحت نظر و بررسی پزشک بی هوشی از آن جلوگیری می شود.
  2. پارگی پروتز در بدن نیز از عوارض این عمل محسوب می شود که هیچ خطری برای بدن نداشته اما می تواند ژل یا همان سیلیکون موجود در آن به بافت سینه یا غده لنفاوی نفوذ کند.

از میان این همه عوارض و چالش در هیچ کتاب و منبع علمی معتبری نامی از رابطه سرطان و پروتز سینه نیامده است و بدین صورت نیازی به نگرانی نیست؛ شما می توانید با انتخاب پزشک مجرب و با سابقه بهترین انتخاب را داشته باشید و از تجربیات پزشکتان جویا شوید تا کمی از نگرانی هایتان کاسته شود.

نتیجه گیری

یکی از مهم ترین نکات برای عمل های زیبایی انتخاب بهترین پزشک جراح زیبایی است؛ چرا که تجربه و دانش پزشک نقش به سزایی در جلوگیری از عفونت ها و دوره نقاهت خوب و راحت شما دارد؛ شما می توانید از طریق جست و جو در اینترنت و یا پرس و جو از دوستان و آشنایان پزشک خود را انتخاب کنید.

سوالات متداول

جراحی بازسازی سینه چه مدت طول می کشد؟

آماده سازی بیمار برای انجام این عمل به مدت 2 ساعت و بازسازی آن به مدت 1 تا 6 ساعت طول می کشد. بیمار پس از جراحی به مدت 2 الی 3 ساعت در اتاق ریکاوری می ماند تا علائم حیاتی وی کنترل شود.

پس از انجام پروتز آیا می توان سوار هواپیما شد؟

پس از ترمیم و یا انجام پروتز سینه شما می توانید مانند افراد دیگر سوار هواپیما شوید، به کوهنوردی بروید و یا شنا کنید.

ترمیم کردن پروتز سینه چه تاثیری در افزایش احتمال بازگشت سرطان دارد؟

طی تحقیقات و مطالعات انجام شده عمل بازسازی و ترمیم سینه تاثیری در سرطان سینه ندارد و در صورت بازگشت توده های سرطانی بر روی پستان پزشک می تواند از روی سینه های ترمیم شده شما شدت آن را تشخیص داده و اختلالی در درمان به وجود نخواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا