Uncategorized

سایز مناسب پروتز سینه را چگونه انتخاب کنیم؟

در حال حاضر، یکی از رایج ترین و محبوب ترین عمل های زیبایی در بین بانوان در سراسر جهان، عمل بزرگ کردن سینه یا پروتز سینه است. در اغلب این نوع جراحی های زیبایی، از پروتز های سیلیکونی و یا پروتز های سالین یا آب نمکی استفاده شده که با توجه به شرایط فیزیکی و نوع جراحی، انتخاب می شوند. هر چند موفقیت در جراحی پروتز سینه، تا میزان زیادی به روش جراحی و نوع پروتز انتخابی بستگی دارد، با این حال، یکی از معیار های موفقیت در جراحی پروتز سینه، اندازه مناسب ایمپلنت یا پروتز است. به همین جهت قصد داریم در این مطلب، شما را با معیار های مختلف برای انتخاب سایز پروتز سینه و انواع آن آشنا کنیم تا بدین صورت بتوانید با توجه به شرایط تان بهترین انتخاب را داشته باشید؛ با ما همراه باشید و ادامه مطلب را از دست ندهید.

فهرست مطالب

بهترین سایز پروتز سینه چه سایزی است؟

به طور کلی، انتخاب بهترین سایز پروتز سینه، باید با توجه به ویژگی ها و شرایط فیزیکی بدن فرد و اهداف او باشد. با این حال می توان گفت، رایج ترین و بهترین سایز پروتز سینه، بین 300 تا 500 سی سی بوده که در این میان، ایمپلنت یا پروتز 400 سی سی، طرفدارای بیشتری دارد. هر چند انتخاب این سایز پروتز سینه نیز برای تمامی افراد نتایج یکسانی نداشته و در افراد مختلف، متفاوت است.

به طور مثال، انتخاب سایز 350 سی سی در یک فرد با هیکل کوچک، بسیار بزرگ به نظر رسیده در حالی که در فردی با هیکل بزرگ تر، تنها افزایش سایز متوسطی ایجاد خواهد شد. بر این اساس می توان گفت، انتخاب سایز پروتز سینه، باید با احتیاط و دقت فراوان انجام شود، زیرا تمامی این پروتز ها دارای وزن قابل توجهی بوده و فشار فراوانی به قفسه سینه، عضلات و پوست این ناحیه وارد می کنند؛ ضمن اینکه در صورتی که سینه های کوچک و افتاده ای دارید می توانید به صورت همزمان لیفت و پروتز سینه را انجام دهید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

معیارهای انتخاب سایز پروتز سینه

همانطور که گفته شد، میزان موفقیت در جراحی پروتز سینه و کسب نتایج مطلوب در آن، به عوامل مختلفی از جمله مهارت جراح، نوع پروتز، شرایط فیزیکی و جسمانی بیمار و غیره بستگی دارد. با این حال، یکی از فاکتورهای مهم در این زمینه نیز انتخاب سایز مناسب است که با توجه به معیار های مختلفی صورت می گیرد. برخی از این معیارها برای انتخاب مناسب ترین سایز پروتز سینه، شامل موارد زیر می شود:

1. شرایط جسمانی و فیزیکی بیمار

یکی از فاکتورها و معیارهای بسیار مهم در زمینه انتخاب مناسب ترین سایز پروتز سینه، در نظر گرفتن شرایط فیزیکی و وضعیت جسمانی بیمار است. داشتن تناسب اندام و شرایط فیزیکی مطلوب در بیمار، نقش بسیار مهمی در میزان موفقیت در جراحی پروتز سینه و زیبایی نهایی سینه ها دارد. به طور مثال، در صورتی که فرد دارای چربی کافی و لازم در بافت سینه نباشد، احتمال درست قرار نگرفتن پروتز سینه در جای خود بسیار بالا بوده و در نتیجه، مشکلاتی مانند موج دار شدن، افتادگی زود هنگام و یا حرکت کردن و جابه‌جایی پروتز رخ می دهد. از این رو، لازم است قبل از هر اقدامی، با انجام معاینات دقیق و مشاوره با پزشک جراح ماهر، از تناسب اندام و شرایط فیزیکی و جسمانی بیمار اطمینان پیدا کرده تا در نهایت، بهترین نتیجه از انجام عمل پروتز سینه به دست آید.

2. بارداری و شیردهی

بارداری و شیردهی در پروتز سینه

از دیگر معیارهای مهم در زمینه انتخاب مناسب ترین سایز پروتز سینه، وجود بارداری یا شیردهی در برخی از زنان است. به طور کلی، تمامی افرادی که قصد انجام جراحی بزرگ کردن سینه یا پروتز سینه دارند، لازم است قبل از انجام جراحی، به دو عامل بسیار مهم دقت نمایند. اولین مورد، تاثیر نوسانات وزن بر روی سینه ها بوده و مورد دوم، تاثیر پروتز سینه بر میزان و نحوه شیردهی می باشد. لازم است افراد، با چگونگی تاثیرات پروتز سینه بر بارداری یا شیردهی آشنا شده تا در نهایت، بتوانند درست ترین تصمیم را در این زمینه اتخاذ نمایند.

3. نوع و سبک زندگی

از دیگر معیارهای بسیار مهم در زمینه انتخاب مناسب ترین سایز پروتز سینه، چگونگی سبک زندگی بیمار است. لازم است بدانید، انتخاب سایز مناسب پروتز سینه، تنها محدود به انتخاب ظاهری طبیعی یا ظاهری با سینه های بزرگ نبوده و سبک زندگی افراد، نقش بسیار مهمی در انتخاب سایز مناسب پروتز سینه ها دارد. داشتن فعالیت های بدنی، سابقه بارداری و شیردهی، سن فرد و غیره، از جمله عوامل بسیار مهم در این زمینه بوده که به طور مثال، تمامی زنان ورزشکار برای انجام عمل پروتز سینه، نیاز به انتخاب پروتزی دارند که محدودیتی در تحرک و فعالیت های آن ها ایجاد نکند. هر چند، انجام فعالیت های ورزشی پس از عمل پروتز سینه نیز قوانین خاص خود را داشته و لازم است تمامی بانوان ورزشکار، قبل از انجام این نوع جراحی زیبایی، با این مقررات آشنا شوند.

4. وزن پروتز انتخاب شده

از دیگر موارد بسیار مهم در زمینه انتخاب سایز آن، دقت در وزن پروتز ها می باشد. زیرا هر چه اندازه سایز پروتز بالاتر باشد، وزن آن نیز بیشتر بوده و انتخاب سایز بزرگ پروتز سینه در افراد، به مرور زمان آن ها را دچار مشکلاتی مانند گردن درد، کمر درد و غیره خواهد کرد. از این رو، دقت در انتخاب مناسب ترین سایز پروتز سینه، موجب ماندگاری بهتر و بالاتر پروتز ها و همچنین کاهش عوارض احتمالی خواهد شد.

5. سن

یکی دیگر از معیارهای بسیار مهم در زمینه انتخاب مناسب ترین سایز پروتز سینه، دقت در سن افراد است. از آنجایی که با افزایش سن، پوست و سایر عضلات بدن، ویژگی ارتجاعی و استحکام خود را از دست داده و به مرور برخی از بافت ها مانند بافت سینه دچار افتادگی، چین و چروک و شلی می شوند، لازم است در زمان انتخاب سایز پروتز سینه، به سن و شرایط پوست و عضلات سینه توجه ویژه ای شود. انجام این کار، تنها با مراجعه به یک متخصص ماهر در زمینه جراحی زیبایی سینه امکان پذیر بوده تا قبل از هر اقدامی، تمامی شرایط بیمار را برای انجام این جراحی زیبایی در نظر بگیرد.

6. میزان تحمل بافت سینه فرد

از دیگر معیارهای مهم برای انتخاب سایز پروتز سینه، دقت در میزان تحمل بافت سینه و اطراف آن است که هر چقدر از کیفیت بهتر و بالاتری برخوردار باشد، به همان میزان قابلیت تحمل وزن های بالا و سایز های بزرگ تر را دارد. در صورتی که برخی از بافت های سینه در افراد، کیفیت مطلوب را نداشته و تحمل نگهداری پروتز های سینه در سایز های بزرگ تر را ندارند.  

عوارض انتخاب اشتباه تکنیک های جاگذاری پروتز سینه

در برخی موارد، ممکن است به دلیل جابه‌جایی یا شل شدن سینه ها در افراد، پروتز دچار تغییر موقعیت و جابه‌جایی شده و در جهت های مختلف حرکت کند. برخی از دلایل این اتفاق، شامل ضعف بافت های نگهدارنده سینه، آسیب به کپسول اطراف پروتز، اشتباه در انتخاب روش های قرار دادن پروتز سینه، عفونت، انقباض کپسول، تروما یا ضربه و غیره بوده که انجام مشاوره های قبل از جراحی پروتز سینه و رعایت قوانین و مراقبت های لازم پس از انجام این عمل، در بروز این موارد بسیار موثر است.

انتخاب اشتباه تکنیک جاگذاری پروتز سینه و در نتیجه جابه‌جایی آن، دارای عوارض مختلفی نیز بوده که مهم ترین آن ها، تغییر در ظاهر و شکل سینه است. در برخی موارد، با توجه به نوع و جهت جابه‌جایی و تغییر موقعیت پروتز سینه در افراد مختلف، سینه ها دارای تقارن نبوده و با تغییرات آناتومیک نامطلوب مواجه می شوند. این امر، در نهایت موجب بروز ناراحتی های روحی و اختلال در تصویر ذهنی فرد از وضعیت بدنی خود است.

بهترین سایز پروتز سینه

علاوه بر این مورد، جابه‌جایی و تغییر موقعیت پروتز سینه در اثر انتخاب تکنیک های نادرست جاگذاری پروتز سینه، موجب ایجاد درد و ناراحتی های فیزیکی نیز در ناحیه سینه شده که با فشار به بافت های اطراف این ناحیه، آسیب های فراوانی را به آن ها وارد خواهد کرد. در برخی موارد حاد تر، ممکن است پروتز سینه از موقعیت خود خارج شده و نیاز به تعویض داشته باشد، که لازم است این کار، تحت نظر پزشک و انجام پیگیری های دوره ای صورت گیرد.

بهترین سایز پروتز سینه

به طور کلی، انواع سایز پروتز سینه، بر اساس واحد اندازه گیری سی سی تعریف شده که میزان برجستگی پروتز را از کم تا زیاد مشخص می کند. با این حال می توان گفت 250 سی سی معادل یک فنجان بوده که بر این اساس، سایز پروتز سینه از 125 سی سی تا 1200 سی سی متغیر است. هر چند انتخاب سایز های بزرگ، برای افرادی که به دنبال افزایش چشمگیر حجم سینه ها بوده و شرایط فیزیکی لازم را برای تحمل این نوع پروتز ها دارند، مناسب می باشد.

امروزه، انجام جراحی زیبایی در سراسر کشور مانند جراحی زیبایی در مشهد، با استفاده از روش های مختلفی برای محاسبه و انتخاب سایز پروتز سینه صورت گرفته که در آن ها، پس از معاینه کامل سینه ها، شکل و فرم مخصوص پروتز با توجه به سایز و میزان برجستگی، به صورت کاملا شخصی، برای فرد شبیه سازی می شود. استفاده از این سیستم، به فرد امکان مشاهده نتیجه عمل را، قبل از انجام آن داده تا بتواند در نهایت، بهترین سایز پروتز سینه را انتخاب کرده و میزان رضایتمندی بالایی از انجام عمل داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا