جراحی زیبایی

آشنایی با انواع جراحی های زیبایی صورت

جراحی زیبایی صورت و اصلاح عارضه های احتمالی در هر یک از اجزای صورت تاثیر بسیار زیادی در روابط دوستانه، روابط اجتماعی یا مصاحبه کاریتان دارد. چهره پس از پوشش مناسب تاثیر مستقیمی در اولین برخوردها دارد؛ به همین دلیل قصد داریم شما زیبا جویان را با انواع جراحی های زیبایی صورت آشنا کنیم تا با نواقص چهرهتان آشنا شوید و نسبت به درمان آن اقدام کنید.

فهرست مطالب

جراحی زیبایی صورت

جراحی زیبایی صورت می تواند تمامی نقص ها و عیوب چهرهتان را از دید عموم مردم پنهان کند؛ شما می توانید نواقص موجود در لب ها، گونه ها، پوست، بینی، شقیقه و یا هر قسمت از صورتتان را به کمک روش های تهاجمی و غیر تهاجمی درمان کنید با ما همراه باشید تا با انواع جراحی های زیبایی صورت آشنا شوید.

1. جراحی زیبایی پلک

جراحی زیبایی صورت

جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی نوعی از حراجی های زیبایی صورت بوده که باعث بهبود، جوانسازی و شادابی چشم ها می شود و هدف از انجام این عمل هم می توان به حذف چربی ها و پوست اضافه پلک اشاره کرد. اگر در اثر رسوب چربی ها در پلک بالایتان دچار اختلال در دیدن می شوید گزینه خوبی برای این عمل هستید؛ ضمن اینکه این عمل برای افرادی که دارای پوست شل در اطراف و زیر چشم شان هستند انتخاب مناسبی خواهد بود.

ماندگاری این عمل به مراقبت های خودتان بر می گردد اما به صورت کلی می توان گفت این عمل بین 10 تا 20 سال ماندگار است.

2. جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی یکی دیگر از روش های جراحی زیبایی صورت است که به منظور تصحیح شکل و اندازه بینی انجام می شود. هدف اصلی از انجام این عمل می تواند برداشتن پولیپ، صاف کردن پل بینی، اصلاح بینی بعد از آسیب دیدگی، بزرگ یا کوچک تر کردن بینی، انحراف بینی، بازسازی و زیبا سازی بینی باشد. این عمل از نظر ماندگاری می توان گفت زیبایی مادام العمر دارد و شما زیباجویان می توانید با انجام عمل زیبایی بینی زیبایی را برای خود به ارمغان بیاورید.

3. بوکال فت

به نوعی چربی در اطراف لب و گونه ها چربی بوکال می گویند؛ که در صورت وجود گوشه های خارجی لب و گونه ها معمولا پر تر از حالت عادی دیده می شود. تنها راه برای از بین بردن این چربی ها عمل بوکال فت است. شما می توانید با برداشتن این چربی ها، فرم صورتتان را زیباتر و استخوان گونه هایتان را برجسته تر نشان دهید.

4. جراحی فک

جراحی زیبایی صورت

جراحی فک به منظور زیبا سازی و اصلاح ناهنجاری های فک اجرا می شود؛ ضمن اینکه انتخاب پزشک نیز تاثیر به سزایی در داشتن نتیجه دلخواه دارد. از جمله افراد واجد شرایط برای جراحی فک می توان به: تنفس غیر ارادی از دهان، تنگی شدید فک بالا، مشکلات جویدن و بلع غذا، مشاهده لثه در هنگام لبخند، انحراف فک بالا، جلو یا عقب بودن بیش از حد فک و غیره اشاره کرد.

5. جراحی زیبایی لب

جراحی سانترال لب شامل: افزایش حجم لب، کاهش چین و چروک های اطراف لب و غیره می شود. این جراحی ها به منظور جوانسازی، زیبا سازی و ترمیم ناحیه در صورت آسیب دیدن انجام می شود. این عمل به صورت سرپایی و با هدف کاهش فاصله بین بینی و لب بالا انجام می شود تا در نتیجه پرتر و حجیم تر دیده شود. در این روش از بی حسی موضعی استفاده شده تا برای چند دقیقه ای ناحیه مورد نظر بی حس شود.

6. جراحی چانه

یکی از راه های اصلاح اندازه و حالت های چانه عمل جراحی چانه است که می تواند ظاهر کلی چهره را تقویت کند. در صورتی که چانه فرد زیباجو عقب تر و یا جلو تر از اندازه نرمال خود باشد ممکن است باعث شود بینی بیش از حد ممکن بزرگ جلوه کند و یا چهره شما را بر هم زند؛ در این هنگام جراحی چانه انتخاب مطمئن و خوبی برای شما خواهد بود.

7. جراحی لیفت صورت

جراحی زیبایی صورت

در صورتی که پوست صورتتان افتاده شده و یا چین و چروک های زیادی روی آن قابل مشاهده است می توانید به کمک لیفت صورت پوست اضافه روی آن را برداشته و بدین صورت پوست صاف، زیبا و جوانی خواهید داشت اما فراموش نکنید افزایش سن، کاهش و یا اضافه وزن شدید می تواند تاثیرات این عمل را تا حدودی بکاهد.

8. جراحی لیفت ابرو یا شقیقه

همانطور که می دانید بالا کشیدن ابرو سبب جوانسازی چهره افراد به ویژه در ناحیه چشم و ابرو آن ها می شود؛ برخی افراد به دلیل اختلالات ژنتیکی، بالا رفتن سن، ایجاد شدن چین و چروک ها، افتادگی پوست و دیگر عوامل دچار افتادگی پلک و ابرو هایشان شده اند. این افراد می توانند با جراحی لیفت شقیقه ابرو هایشان را بالا کشیده و در صورت نیاز به صورت همزمان جراحی پلک نیز انجام می دهد تا نتایج ان چشمگیر تر باشد. از جمله روش های بالا کشیدن ابرو می توان به: تزریق بوتاکس، استفاده از لیزر، هایفوتراپی، لیفت با نخ و جراحی اشاره کرد.

9. برداشتن خال

برداشتن خال به دو روش جراحی و لیزر انجام می شود؛ برداشتن خال با لیزرشامل سه حالت خارج سازی کامل تراشه ای، جراحی برشی و بیوپسی پانچ است. لازم به ذکر است به شما بگوییم در صورت برداشتن خال احتمال برگشت آن بسیار کم و نادر است. ضمن اینکه خال هایی که بدخیم هستند باید توسط جراحی برداشته شوند و جهت آزمایشات لازم به آزمایشگاه ارسال می شوند. (برداشتن خال های بدخیم با لیزر انجام نمی شود.)

10. چال گونه

یکی دیگر از جراحی های زیبایی صورت جراحی چال گونه است که در اصطلاح پزشکی از آن با نام دیمپل پلاستی یاد می شود. این جراحی نوعی جراحی پلاستیک بوده که روی گونه فرو رفتگی های ظریفی ایجاد می کنند؛ همانطور که می دانید برخی افراد به صورت ژنتیکی دارای این چال هستند و این موضوع باعث افزایش جذابیت لبخند آنان شده است.

یک نکته جالبی که باید بدانید این است که طی سال های اخیر تعداد درخواست زیباجویان برای انجام این عمل به طرز عجیبی افزایش یافته است.

مزایای جراحی زیبایی

  1. بالا رفتن اعتماد به نفس: انجام عمل های زیبایی سبب بالا رفتن اعتماد به نفس افراد شده و پس بهبودی و تکمیل شدن دوره نقاهت می توانید به سادگی در محیط کار و مهمانی ها بدون نگرانی وارد شوید و لذت ببرید.
  2. از بین بردن چروک صورت: امروزه کرم ها و روش های غیر تهاجهی بسیار زیادی رواج پیدا کرده است اما باید به شما بگوییم این روش ها دائمی نبوده و شما باید هر سال هزینه کنید تا بتوانید بدین صورت زیبایی خود را به دست بیاورید. اما جراحی یک روش دائم برای از بین بردن عیوب است.

معایب جراحی زیبایی

  1. هزینه بالا برای جراحی: به صورت معمول هزینه عمل های زیبایی بالا است و تحت پوشش بیمه درمانی قرار نمی گیرد. هزینه عمل های زیبایی صورت بسته به روش انتخابی شما و صلاح دید پزشک متفاوت بوده و بدین صورت نمی توان هزینه ای را برای آن در نظر گرفت.
  2. توقعات بالا: برخی افراد از پزشک توقع معجزه دارند و می خواهند با یک عمل تبدیل به شخص دیگری شوند؛ این توقع بیش از حد است و لازم است واقع بین باشید تا بتوانید پس از عمل احساس رضایت داشته باشید.

نکات و توصیه هایی برای بعد از عمل

پس از انجام عمل باید به یک سری نکات و توصیه ها توجه کنید تا بدین صورت بتوانید بدون هیچ عارضه ای دوره نقاهت خود را پشت سرتان بگذارید. این نکات بسته به سختی عملتان مغیر می باشد و باید برای کسب اطلاعات دقیق تر از پزشکتان جویا شوید. برخی از این نکات شامل موارد زیر می شوند.

  1. پس از عمل بین 2 هفته تا 2 ماه از انجام فعالیت های ورزشی سنگین بپرهیزید.
  2. از مصرف داروهای انعقاد خون مانند آسپرین باید تا مدتی پرهیز کنید؛ در صورت لزوم با پزشک جراح تان مشورت کنید.
  3. داروهایی که پزشک برایتان تجویز می کند را در زمان مناسب مصرف کنید.
  4. تا 2 هفته الی 2 ماه از استعمال دخانیات و مصرف الکل بپرهیزید.
  5. بسته به نوع عملتان لازم است تا هفته اول مراقبت های لازم را انجام دهید.

بهترین جراح زیبایی صورت در مشهد

پس از تصمیم گفتن فرد زیباجو برای عمل باید به سراغ پزشک های مطرح و مجرب برود؛ نیازی نیست به اولین پزشک که رفتید تایم عمل ست کنید بلکه اول فقط برای گرفتن مشاوره و کسب اطلاعات بروید و پس بررسی پزشکان مجرب بهترین را برای خود انتخاب کنید.

در این خصوص کلینیک دکتر حسن طالب زاده یکی از بهترین کلینیک های زیبایی مشهد شناخته شده است. دکتر حسن طالب زاده نیز بهترین متخصص ترمیم و جراحی پلاستیک، دارای بورد تخصصی ناسیونال با سابقه ریاست بخش جراحی بیمارستان فوق تخصصی شریعتی و ریاست اتاق عمل خراسان شمالی می باشد که دکتری با تجربه است، بنابراین می توانید زیبایی خود را با خیال راحت به دستان ماهر دکتر طالب زاده بسپارید.

اما از جمله خدمات قابل ارائه این پزشک مجرب در مشهد می توان به لیفت شقیقه، لیفت صورت، ماموپلاستی، پیکر تراشی، پروتز سینه، ابدومینوپلاستی و غیره اشاره کرد. دکتر طالب زاده با داشتن بیش از 12 سال سابقه هم اکنون در حیطه جراحی های زیبایی در مشهد در حال فعالیت است. بنابراین اگر شما هم به دنبال بهترین دکتر جراحی زیبایی در مشهد می گردید می توانید از خدمات ایشان بهره مند شوید.

سوالات متداول

آیا می توان چندین عمل را با هم انجام داد؟

بله اما این موضوع بسته به صلاح دید پزشک و روحیه بیمار دارد؛ در صورت لزوم می توانید تا دو الی سه عمل را در کنار یکدیگر انجام دهید.

دوره نقاهت عمل های زیبایی چند روز است؟

این موضوع در عمل های مختلف، متفاوت است بدین صورت که شما برای عمل بینی به 7 روز استراحت و برای عمل لیفت لب به یک روز استراحت نیاز دارید.

بعد از عمل، استعمال سیگار اختلالی در روند بهبودی به وجود نمی آورد؟

لازم است به شما بگوییم که دو هفته الی یک ماه قبل و بعد از عمل باید به صورت جدی از مصرف و استعمال هرگونه مواد حاوی الکل، سیگار، قلیون و غیره به شدت پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا