Uncategorized

تفاوت لیپوماتیک با لیپوساکشن چیست؟ کدام یک بهتر است؟

یکی از مهم ترین دغدغه های افراد با وزن اضافه و چاقی، از بین بردن چربی های اضافی با انجام عمل های جراحی است. عمل جراحی لیپوماتیک و لیپوساکشن، از جمله عمل های جراحی زیبایی شکم هستند که امروزه، افراد زیادی یکی از این دو را برای پیکر تراشی انتخاب می کنند. هر چند لیپوماتیک و لیپوساکشن، هر دو نوعی عمل جراحی پیکر تراشی بوده با این حال، در بسیاری از موارد با هم تفاوت هایی داشته که در این مطلب، در مورد این تفاوت ها و چگونگی انتخاب بهترین روش برای انجام عمل جراحی زیبایی شکم، مطالب مفیدی را در اختیار شما قرار خواهیم داد؛ با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

جراحی لیپوماتیک چیست؟

جراحی لیپوماتیک از جمله جراحی های بسیار رایج و نوآورانه برای افرادی است که به دنبال بهبود و تغییر در ظاهر فیزیکی خود هستند. در انجام این عمل، از بی حسی موضعی استفاده شده که خطرات و عوارض کمتری برای فرد داشته و زمان نقاهت کوتاه تری نیز دارد. در فرآیند جراحی لیپوماتیک، از امواج صوتی برای شکستن چربی استفاده شده که با کمترین ضربه، از بدن ساکشن خواهند شد. استفاده از لیپوماتیک، روشی سریع و دقیق در مقایسه با روش های دیگر بوده و نتایج چشمگیر تری نیز به همراه دارد. به عبارت دیگر، جراحی لیپوماتیک، به منظور هدف قرار دادن نواحی خاصی از بدن یا کل بدن و برای ایجاد ظاهر زیبا و مورد نظر هر فرد انجام خواهد شد که دارای مزایای مختلفی، مانند کاهش سلول های چربی، عدم ایجاد اسکار، کم ترین زمان نقاهت، ایمنی بیشتر و غیره می باشد.

جراحی لیپوساکشن چیست؟

این جراحی نیز از جمله عمل های پیکر تراشی با سابقه طولانی است که چربی های موضعی زیر پوست را از بین برده و به بدنتان، شکل و ظاهر مطلوب و دلخواه تان را خواهد داد. استفاده از لیپوساکشن در تمامی نواحی بدن، با توجه به نیازها و اهداف افرد قابل انجام بوده و در آن، از بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی و مایع کردن چربی با کانولا قبل از ساکشن و توسط تجهیزات مخصوص استفاده می شود. نتایج حاصله از این نوع عمل پیکر تراشی، با گذشت زمان در فرد ایجاد شده و بدن، با فرم و ظاهر جدید خود منطبق خواهد شد. دقت در این نکته ضروری است که، لیپوساکشن در جلوگیری از افزایش وزن و چاقی افراد در آینده نقشی نداشته و تنها موجب ایجاد فرم و ظاهر زیبا به بدن فرد خواهد شد. جراحی لیپوساکشن نیز دارای مزایای مختلفی بوده که برخی از آن ها، شامل تغییر در ظاهر بدن با حذف کامل چربی ها، استفاده از چربی تصفیه شده برای بزرگ کردن نواحی دیگر، ایجاد اعتماد به نفس در افراد و غیره می باشد.

تفاوت های لیپوماتیک با لیپوساکشن

 تفاوت های لیپوماتیک با لیپوساکشن

همانطور که گفته شد، لیپوماتیک و لیپوساکشن هر دو نوعی عمل پیکر تراشی بوده که با هدف از بین بردن چربی های اضافی در افرادی با چاقی های موضعی یا کل بدن صورت گرفته که مزایای فراوانی نیز دارند. با این حال، این دو عمل جراحی زیبایی شکم در بسیاری از موارد با یکدیگر تفاوت داشته که در ادامه، به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

1. تفاوت در فناوری مورد استفاده

یکی از موارد تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن، نوع فناوری مورد استفاده در آن ها می باشد؛ در جراحی لیپوماتیک نسبت به لیپوساکشن، از فناوری های پیشرفته تری استفاده شده که در نتیجه، آسیب های بافتی کمتری نیز ایجاد شده و تاثیر بیشتری در رسیدن به نتایج مطلوب دارد. در برخی موارد نیز می توان جراحی لیپوماتیک را با روش های دیگری مانند لیفت بدن یا جراحی پلاستیک ترکیب کرد، تا به نتایج بهتر و بیشتری دست یافت.

2. تفاوت در نوع بیهوشی

یکی از موارد مهم در بیان تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن، نوع بیهوشی مورد استفاده در آن ها بوده که در لیپوماتیک، از بی حسی موضعی استفاده شده و در لیپوساکشن، فرد به طور کامل بیهوش خواهد شد. در جراحی لیپوماتیک، لوله کانولا وارد بافت چربی بدن شده و توسط امواج فراصوت، ارتعاش و چرخاندن دست، چربی ها تخلیه خواهند شد. بر این اساس می توان گفت، لیپوماتیک در مقایسه با لیپوساکشن خونریزی کمتری داشته و بدین ترتیب، فرد دچار خطرات و عوارض کمتری نیز خواهد شد.

3. تفاوت در زمان بهبودی و نقاهت

از دیگر موارد تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن، زمان بهبودی و نقاهت در هر کدام است که اغلب در لیپوماتیک، این مدت زمان کوتاه تر می باشد. لازم است بدانید، تمامی افرادی که کاندید انجام عمل لیپوماتیک هستند، پس از جراحی، نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارند. در حالی که افراد در صورت انجام سایر جراحی های پیکر تراشی مانند لیپوساکشن، به دلیل آسیب به بافت های بدن در طی جراحی و ایجاد کبودی های شدید، به مراقبت های ویژه و بستری کوتاه مدت در بیمارستان نیاز داشته و همچنین، دوره نقاهت طولانی تری نیز خواهند داشت.

4. تفاوت در مدت زمان جراحی

یکی دیگر از موارد مهم در بیان تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن، مدت زمان انجام این جراحی ها می باشد. به طور کلی باید گفت، مدت زمان عمل لیپوماتیک کوتاه تر از لیپوساکشن بوده، زیرا چربی ها، توسط ارتعاش امواج و نوسان آن ها زودتر دچار تخریب شده و برای خروج آن ها نیز مدت زمان کوتاه تری نیاز است. در حالی که در لیپوساکشن، چربی ها برای ذوب شدن به وسیله حرارت، به 2 تا 3 ساعت زمان نیاز دارند.

5. تفاوت در عوارض و خطرات احتمالی

یکی دیگر از موارد تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن، در ایجاد عوارض احتمالی در این نوع جراحی ها می باشد. از آن جایی که تورم و میزان ترشحات در جراحی لیپوماتیک بسیار کمتر است و فرد، با خونریزی و عفونت کمتری نیز مواجه می شود، می توان گفت لیپوماتیک، روشی کم عارضه تر در مقایسه با لیپوساکشن بوده زیرا در آن ها، احتمال بروز خونریزی یا آمبولی بسیار زیاد است.

6. تفاوت در میزان درد

میزان درد ایجاد شده در طی جراحی و پس از آن نیز از دیگر موارد تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن است. از آنجایی که در لیپوماتیک، فرد بی حسی موضعی دریافت می کند، احتمال ایجاد درد یا تحمل استرس، کمی بیشتر از لیپوساکشن است.

7. تفاوت در تعداد جلسات مراجعه

تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن

از دیگر موارد تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن، تعداد جلسات مراجعه به پزشک است. از آنجایی که جراحی لیپوماتیک، تنها قادر به برداشتن قسمت کمی از چربی در ناحیه مورد نظر است، لازم است نواحی دیگر در جلسات بعدی جراحی شده و چربی های اضافی خارج شوند. در غیر این صورت، ریسک بروز خطراتی مانند مرگ در بیماران افزایش یافته و خسارات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

8. تفاوت در میزان کاهش چربی

میزان برداشته شدن چربی در این نوع جراحی ها نیز از دیگر موارد تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن است. لازم است بدانید، جراحی لیپوساکشن، برای برطرف کردن چربی های اندام های کوچک مانند کنار سینه، غبغب و غیره کاربرد داشته و برای حذف چربی در اندام های بزرگ مانند ران، شکم، پهلو و غیره، از جراحی لیپوماتیک استفاده می شود.

9. تفاوت در هزینه جراحی

هر چند هزینه جراحی در هر دو عمل لیپوماتیک و لیپوساکشن، به وضعیت بیمار، مهارت جراح، نوع دستگاه مورد استفاده، مکان و کلینیک مورد نظر برای جراحی مانند جراحی زیبایی در مشهد و غیره بستگی داشته و هزینه ثابتی ندارد، با این حال می توان گفت جراحی لیپوماتیک، به دلیل استفاده از دستگاه ها و تجهیزات مدرن و پیشرفته در حین عمل، هزینه های بالاتری نسبت به عمل لیپوساکشن دارد.

جراحی لیپوماتیک بهتراست یا لیپوساکشن؟

در زمینه برتری لیپوماتیک یا لیپوساکشن باید بدانید، جراحی لیپوساکشن، یکی از روش های رایج و به نوعی سنتی برای حذف چربی های اضافی در نواحی مختلف بدن بوده که دارای مزایایی مانند بهبود کانتور بدن، کاهش چربی شکم و غیره می باشد. با این حال، جراحی لیپوماتیک، دارای تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا و روشی بسیار مطمئن و ایمن است که با دقت بالا، حجم زیادی از چربی ها را توسط ارتعاشات دستگاه به مایعی روان تبدیل کرده و به بیرون می کشد. عمل لیپوماتیک، نوعی عمل جراحی پیشرفته با تجهیزات مدرن است که دارای برتری ها و مزایا فراوانی نسبت به لیپوساکشن می باشد. برخی از این موارد برتری، عبارتند از:

  • توزیع یکنواخت تر چربی های زیر پوست و عدم برآمدگی زیر پوست پس از جراحی
  • بهتر جمع شدن پوست در مقایسه با لیپوساکشن
  • کاهش احتمال بروز عفونت یا آمبولی
  • ایجاد زخم های کمتر در بیمار و کاهش وزن سریع تر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا